Motives for consideration of CSR concept assumptions for building a business strategy
DOI:
https://doi.org/10.12775/JCRL.2014.001Keywords
business strategy, business stakeholders, competitive advantage, environmental protection, brand, consumer behaviourAbstract
This paper constitutes an attempt of synthetic description of changes in the approach to the process of building a business strategy, which have been established recently and still increase. They are connected, to a great extent, with the dynamically developing concept of corporate social responsibility. Numerous academic papers have been written on the subject. However, the problem of conduct of businesses in compliance with principles of the concept of corporate social responsibility is disputable, both in the sphere of doctrine and economic practice.
References
Antonides, G., van Raaij, W.F. (2003), Zachowanie konsumenta: Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa.
Bernacka, M., Jędrzejowska, U. (2012), “Społeczna odpowiedzialność biznesu w budowie wartości przedsiębiorstwa”, in: Jabłoński, A. (Ed.), Strategiczny wymiar funkcjonowania współczesnych organizacji: Strategie, modele biznesu, finanse, zasoby ludzkie, relacje, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.
Białasiewicz, M., Marek, S. (2008), Podstawy nauki o organizacji, PWE, Warszawa.
Bywalec, C. (2007), Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, PWN, Warszawa.
Floyd, S.W., Sherman, H.D., Sigismund Huff, A., Terjesen, S. (2011), Zarządzanie strategiczne: Podejście zasobowe, Wolters Kluwer, Warszawa.
Friedmann, M. (1963), Capitalism and Freedom, University of Chicago Press, Chicago. DOI: http://dx.doi.org/10.1086/641423
Grant, R.M. (2011), Współczesna analiza strategii, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
Griffin, R.W. (2004), Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
Handy, C. (2002), “What’s a Business For?”, Harvard Business Review, December.
Janoś-Kresło, M., Mróz, B. (2006), Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo SGH, Warszawa.
Justyński, J. (2009), Historia doktryn polityczno-prawnych, Dom Organizatora, Toruń.
Kall, J. (2001), Silna marka: Istota i kreowanie, PWE, Warszawa.
Kall, J. (2001), Silna marka: Istota i kreowanie, PWE, Warszawa.
Kramer, M.R., Porter, M.E. (2007), “Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu – pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?”, Harvard Business Review Polska, czerwiec.
Niziński, P. (2011), “Społeczny wymiar: nowy atut marki”, Harvard Business Review Polska, marzec.
Rappaport, A. (1995), Shareholder Value – Wertsteingerung als Massstab für die Unternehmensführung, Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart.
Sikorska, J. (1998), Konsumpcja: Warunki, zróżnicowania, strategie, IFIS PAN, Warszawa.
Smyczek, S. (2012), Nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych, Placet, Warszawa.
Smyczek, S. (2012), Nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych, Placet, Warszawa.
Sternberg, E. (1998), Czysty biznes: Etyka biznesu w działaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Sudoł, S. (2006), Przedsiębiorstwo, PWE, Warszawa.
Velasquez, M.G. (2006), Business Ethics: Concepts and Cases, Pearson Higher Education, London.
Woś, J., Rachocka, J., Kasperek-Hoppe, M. (2011), Zachowania konsumentów – teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 181
Number of citations: 0