Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (Canada)
    • Italiano
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Journal of Corporate Responsibility and Leadership

Motives for consideration of CSR concept assumptions for building a business strategy
  • Home
  • /
  • Motives for consideration of CSR concept assumptions for building a business strategy
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 1 No. 1 (2014): Contemporary Issues in Corporate Social Responsibility /
  4. Articles

Motives for consideration of CSR concept assumptions for building a business strategy

Authors

  • Marta Ceglińska The Faculty of Economic Sciences and Management, Nicolaus Copernicus University, Toruń
  • Paweł Cegliński The Faculty of Economic Sciences and Management, Nicolaus Copernicus University, Toruń

DOI:

https://doi.org/10.12775/JCRL.2014.001

Keywords

business strategy, business stakeholders, competitive advantage, environmental protection, brand, consumer behaviour

Abstract

This paper constitutes an attempt of synthetic description of changes in the approach to the process of building a business strategy, which have been established recently and still increase. They are connected, to a great extent, with the dynamically developing concept of corporate social responsibility. Numerous academic papers have been written on the subject. However, the problem of conduct of businesses in compliance with principles of the concept of corporate social responsibility is disputable, both in the sphere of doctrine and economic practice.

References

Antonides, G., van Raaij, W.F. (2003), Zachowanie konsumenta: Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa.

Bernacka, M., Jędrzejowska, U. (2012), “Społeczna odpowiedzialność biznesu w budowie wartości przedsiębiorstwa”, in: Jabłoński, A. (Ed.), Strategiczny wymiar funkcjonowania współczesnych organizacji: Strategie, modele biznesu, finanse, zasoby ludzkie, relacje, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.

Białasiewicz, M., Marek, S. (2008), Podstawy nauki o organizacji, PWE, Warszawa.

Bywalec, C. (2007), Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, PWN, Warszawa.

Floyd, S.W., Sherman, H.D., Sigismund Huff, A., Terjesen, S. (2011), Zarządzanie strategiczne: Podejście zasobowe, Wolters Kluwer, Warszawa.

Friedmann, M. (1963), Capitalism and Freedom, University of Chicago Press, Chicago. DOI: http://dx.doi.org/10.1086/641423

Grant, R.M. (2011), Współczesna analiza strategii, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.

Griffin, R.W. (2004), Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.

Handy, C. (2002), “What’s a Business For?”, Harvard Business Review, December.

Janoś-Kresło, M., Mróz, B. (2006), Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo SGH, Warszawa.

Justyński, J. (2009), Historia doktryn polityczno-prawnych, Dom Organizatora, Toruń.

Kall, J. (2001), Silna marka: Istota i kreowanie, PWE, Warszawa.

Kall, J. (2001), Silna marka: Istota i kreowanie, PWE, Warszawa.

Kramer, M.R., Porter, M.E. (2007), “Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu – pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej?”, Harvard Business Review Polska, czerwiec.

Niziński, P. (2011), “Społeczny wymiar: nowy atut marki”, Harvard Business Review Polska, marzec.

Rappaport, A. (1995), Shareholder Value – Wertsteingerung als Massstab für die Unternehmensführung, Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart.

Sikorska, J. (1998), Konsumpcja: Warunki, zróżnicowania, strategie, IFIS PAN, Warszawa.

Smyczek, S. (2012), Nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych, Placet, Warszawa.

Smyczek, S. (2012), Nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych, Placet, Warszawa.

Sternberg, E. (1998), Czysty biznes: Etyka biznesu w działaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Sudoł, S. (2006), Przedsiębiorstwo, PWE, Warszawa.

Velasquez, M.G. (2006), Business Ethics: Concepts and Cases, Pearson Higher Education, London.

Woś, J., Rachocka, J., Kasperek-Hoppe, M. (2011), Zachowania konsumentów – teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.

Journal of Corporate Responsibility and Leadership

Downloads

  • PDF

Published

2015-01-07

How to Cite

1.
CEGLIŃSKA, Marta & CEGLIŃSKI, Paweł. Motives for consideration of CSR concept assumptions for building a business strategy. Journal of Corporate Responsibility and Leadership [online]. 7 January 2015, T. 1, nr 1, s. 9–20. [accessed 25.3.2023]. DOI 10.12775/JCRL.2014.001.
  • PN-ISO 690 (Polish)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 1 No. 1 (2014): Contemporary Issues in Corporate Social Responsibility

Section

Articles

Stats

Number of views and downloads: 165
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (Canada)
  • Italiano
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

business strategy, business stakeholders, competitive advantage, environmental protection, brand, consumer behaviour
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop