Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Cognitive Science – New Media – Education

The Prepared Environment. A suitable environment design: The Flowerssori case
  • Strona domowa
  • /
  • The Prepared Environment. A suitable environment design: The Flowerssori case
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 3 Nr 2 (2017) /
  4. Innowacje i wdrożenia

The Prepared Environment. A suitable environment design: The Flowerssori case

Autor

  • Angelica Meucci Flowerssori, Pisa
  • Hans Kruger Goffi Flowerssori, Pisa

DOI:

https://doi.org/10.12775/CSNME.2017.014

Słowa kluczowe

Montessori, prepared environment, children design

Abstrakt

The Flowerssori project is the outcome of the long intellectual search of two architects who have decided to make a fresh start involving the ethics of the “real”, and to place their bets on the future, that is on children. The feel for nature and the fascination exerted by the world of Maria Montessori were both consequential of and synergetic with the determination to develop a new type of environment.

Bibliografia

Honegger Fresco G. (1993), Il Materiale Montessori in cataloghi editi a New York, Londra, Bucarest; Berlino, Gonzaga tra gli anni Dieci e Trenta, Edizioni Il Quaderno Montessori, Varese.

Montessori M. (1917), Spontaneous activity in education, translated from the Italian by Florence Simmonds, Frederick A. Stokes Company Publisher, New York.

Montessori M. (1949), The absorbent mind, Cliopress.

Rathunde K. (2001), Montessori Education and optimal experience: a framework for new research, “The NAMTA Journal” v. 26, n. 1, pp. 29-30.

Taylor A. (1995), Physical environments do affect learning and behavior of students, “Journal of the School of Architecture and Planning”, University of New Mexico, New Mexico, v. 9, pp. 46–54.

Internet sources

ADI Design Index, Flowerssori Furniture, http://www.adidesignindex.com/en/abitare/arredi-e-complementi-per-la-casa-e-l-ufficio/flowerssori [access date: 08.12.2017]

Flowerssori Furniture, Flowerssori testing, https://www.youtube.com/watch?v=1SFgp4T8cCk [access date, 02.01.2018]

Cognitive Science – New Media – Education

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2018-06-27

Jak cytować

1.
MEUCCI, Angelica & GOFFI, Hans Kruger. The Prepared Environment. A suitable environment design: The Flowerssori case. Cognitive Science – New Media – Education [online]. 27 czerwiec 2018, T. 3, nr 2, s. 81–92. [udostępniono 3.7.2025]. DOI 10.12775/CSNME.2017.014.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 3 Nr 2 (2017)

Dział

Innowacje i wdrożenia

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 730
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

Montessori, prepared environment, children design
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa