Zum Inhalt springen Zur Hauptnavigation springen Zur Fußzeile springen
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Home
  • Aktuelle Ausgabe
  • Archiv
  • Mitteilungen
  • Über uns
    • Über die Zeitschrift
    • Beitragseinreichung
    • Redaktion
    • Schutz personenbezogener Daten
    • Kontakt
  • Registrieren
  • Einloggen
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Cognitive Science – New Media – Education

Academic teachers after fifteen years of e-learning experience in the field of didactics and organization of teaching
  • Home
  • /
  • Academic teachers after fifteen years of e-learning experience in the field of didactics and organization of teaching
  1. Home /
  2. Archiv /
  3. Bd. 4 Nr. 1 (2018) /
  4. Studies and dissertations

Academic teachers after fifteen years of e-learning experience in the field of didactics and organization of teaching

Autor/innen

  • Ewa Lubina Warsaw University Of Life Sciences, Warszawa

DOI:

https://doi.org/10.12775/CSNME.2018.002

Schlagworte

academic teachers, e-learning experience, didactics

Abstract

The last fifteen years was filled with various experiences aimed at enriching and modernizing educational work. Teachers have used these experiences to gain both knowledge and skills in conducting classes using IT facilities, especially those that are based on Internet communication. They therefore joined the trend that enriches the teaching methodology with more or less formalized e-learning.

The attitudes of academic teachers towards e-learning during these years have changed and reflected various doubts associated with teaching via Internet. Analysis of these changes may be an interesting element of the image of contemporary methodology.

Literaturhinweise

Antonowicz D. (2005), Uniwersytet przyszłości. Wyzwania i modele. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych.

Babić S., Čičin-Šain M., Bubaš G. (2016), A Study of Factors Influencing Higher Education Teachers’ Intention to Use E-learning in Hybrid Environments Polytechnic of Rijeka, Rijeka Croatia: Information & Communication Technology Electronics & Microelectronics, Business Department,.

Barberà E., Gómez-Rey E., Fernández-Navarro F. (2016), A cross-national study of teacher’s perceptions of online learning success, “Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning”, Volume 31.

Bizon W. (2013), Efektywność wspomagania zajęć dydaktycznych e-learningiem w akademickim kształceniu ekonomicznym, “E-Mentor”, nr 1(43).

Dąbrowski M. (2013), E learning w szkolnictwie wyższym. Warszawa: Kancelaria Sejmu, Studia BAS, 3/2013.

Friesen N. (2015), Report: Defining Blended Learning, NMC Horizon Report: 2015 Higher Education Edition, The New Media Consortium, 2015.

Gómez-Rey P., Barbera E., Fernández-Navarro F. (2016), Measuring teachers and learners’ perceptions of the quality of their online learning experience, Journal Distance Education, Issue 2: Growing capacities for sustainable distance e-learning provision.

Hołowiecki M. (2014), Wykorzystanie e-learningu jako formy kształcenia zdalnego na publicznych uczelniach wyższych w Polsce, “Lingua Communitas” 2014, nr 24.

Kąkolewicz-Wach A., Shelest O. (2014), Wyzwolić zaangażowanie, czyli o konstruktywizmie w e-learningu, [in:] E-edukacja w praktyce - wyzwania i bariery, (ed.) M. Dąbrowski, M. Zając, Warszawa: Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych.

Kąkolewicz-Wach A., Shelest O. (2014), Wyzwolić zaangażowanie, czyli o konstruktywizmie w e-learningu, [in:] E-edukacja w praktyce - wyzwania i bariery, (ed.) M. Dąbrowski, M. Zając, Warszawa: Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych.

Klimkiewicz K. (2016), Budowanie zaangażowania – czyli o wykorzystaniu platformy Moodle w kształtowaniu kompetencji społecznych studentów, “E-mentor” nr 2 (64) / 2016.

Kwiatkowska W., Majewska K. (2015), Doświadczenia studentów w pracy z e-portfolio - raport z badań pilotażowych, “Wychowanie na co dzień” 2015 nr (250).

Kwiatkowska W., Trendy w badaniach nad edukacją na odległość. Przegląd wybranej literatury, [in:] Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji, (ed.) D. Siemieniecka, Toruń: Wyd. Naukowe UMK.

Leja K., Uniwersytet: tradycyjny – przedsiębiorczy – oparty na wiedzy, “Nauka i szkolnictwo” nr 2 (28) 2006.

Ordon U., Sołtysiak W. (2016), Skuteczność kształcenia akademickiego w formule e-learningu. Wybrane aspekty. “Edukacja – Technika – Informatyka” nr 1/15/2016.

Parker K.R., Chao J.T. (2007), Wiki as a teaching tool, “Interdisciplinary Journal of Knowledge and Learning Objects” 2007, No. 3.

Podlacha M. (2015), Miejsce e-learningu we współczesnych metodach nauczania, [in:] Echa ideatorium: z doświadczenia nauczycieli akademickich, uczestników 2. Konferencji Dydaktyki Akademickiej „Ideatorium” na Wydziale Biologii Uniwersytetu Gdańskiego, 2015, (ed.) Mytnik-Eysmont J., Glac W., Majcher J., Gdańsk: Wydział Biologii Uniwersytetu Gdańskiego.

Rossing, J., Miller, W., Cecil, A., Stamper, S. (2012), iLearning: The future of higher education? Student perceptions on learning with mobile tablets, “Journal of the Scholarship of Teaching and Learning”, 12(2), 2012.

Sajduk B. (2015), Nowoczesna dydaktyka akademicka, Kraków: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera.

Skibińska, M., Kwiatkowska, W., Majewska K. (2014), The Activeness of Learners in the Internet Space, Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK.

Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego 2010–2020. A. Matysiak (ed.), Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.

The SAGE Handbook of E-learning Research (2016), (ed.) Haythornthwaite C., Andrews R., Fransman J., Meyers E.M., London: Sage.

Turula A. (2014), Kiedy dydaktyka akademicka jest nowoczesna: o potrzebie dywersyfikacji kształcenia na odległość, “Kultura i Polityka” 2014, nr 16.

Wang Y., Haggerty N. (2009), Knowledge transfer in virtual settings: the role of individual virtual competency, “Information Systems Journal” 2009, Vol. 19, No. 5.

Zając M., Zawisza W. (2006), O potrzebie określenia kompetencji nauczycieli podejmujących kształcenie online, “E-mentor” 2006, nr 1(14).

Cognitive Science – New Media – Education

Downloads

  • PDF (English)

Veröffentlicht

2019-09-19

Zitationsvorschlag

1.
LUBINA, Ewa. Academic teachers after fifteen years of e-learning experience in the field of didactics and organization of teaching. Cognitive Science – New Media – Education. Online. 19 September 2019. Vol. 4, no. 1, pp. 23-34. [Accessed 5 Juli 2025]. DOI 10.12775/CSNME.2018.002.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Bibliografische Angaben herunterladen
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Ausgabe

Bd. 4 Nr. 1 (2018)

Rubrik

Studies and dissertations

Stats

Number of views and downloads: 387
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Autor/innenverzeichnis durchblättern
  • Issue archive

User

User

Aktuelle Ausgabe

  • Atom-Logo
  • RSS2-Logo
  • RSS1-Logo

Informationen

  • Für Leser/innen
  • Für Autor/innen
  • Für Bibliothekar/innen

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Sprache

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tags

Search using one of provided tags:

academic teachers, e-learning experience, didactics
Aufwärts

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop