Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Cognitive Science – New Media – Education

The Prepared Environment. A suitable environment design: The Flowerssori case
  • Home
  • /
  • The Prepared Environment. A suitable environment design: The Flowerssori case
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 3 No. 2 (2017) /
  4. Innovations and introductions

The Prepared Environment. A suitable environment design: The Flowerssori case

Authors

  • Angelica Meucci Flowerssori, Pisa
  • Hans Kruger Goffi Flowerssori, Pisa

DOI:

https://doi.org/10.12775/CSNME.2017.014

Keywords

Montessori, prepared environment, children design

Abstract

The Flowerssori project is the outcome of the long intellectual search of two architects who have decided to make a fresh start involving the ethics of the “real”, and to place their bets on the future, that is on children. The feel for nature and the fascination exerted by the world of Maria Montessori were both consequential of and synergetic with the determination to develop a new type of environment.

References

Honegger Fresco G. (1993), Il Materiale Montessori in cataloghi editi a New York, Londra, Bucarest; Berlino, Gonzaga tra gli anni Dieci e Trenta, Edizioni Il Quaderno Montessori, Varese.

Montessori M. (1917), Spontaneous activity in education, translated from the Italian by Florence Simmonds, Frederick A. Stokes Company Publisher, New York.

Montessori M. (1949), The absorbent mind, Cliopress.

Rathunde K. (2001), Montessori Education and optimal experience: a framework for new research, “The NAMTA Journal” v. 26, n. 1, pp. 29-30.

Taylor A. (1995), Physical environments do affect learning and behavior of students, “Journal of the School of Architecture and Planning”, University of New Mexico, New Mexico, v. 9, pp. 46–54.

Internet sources

ADI Design Index, Flowerssori Furniture, http://www.adidesignindex.com/en/abitare/arredi-e-complementi-per-la-casa-e-l-ufficio/flowerssori [access date: 08.12.2017]

Flowerssori Furniture, Flowerssori testing, https://www.youtube.com/watch?v=1SFgp4T8cCk [access date, 02.01.2018]

Cognitive Science – New Media – Education

Downloads

  • PDF

Published

2018-06-27

How to Cite

1.
MEUCCI, Angelica and GOFFI, Hans Kruger. The Prepared Environment. A suitable environment design: The Flowerssori case. Cognitive Science – New Media – Education. Online. 27 June 2018. Vol. 3, no. 2, pp. 81-92. [Accessed 14 June 2025]. DOI 10.12775/CSNME.2017.014.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 3 No. 2 (2017)

Section

Innovations and introductions

Stats

Number of views and downloads: 716
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tags

Search using one of provided tags:

Montessori, prepared environment, children design
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop