Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Comparative Law Review

Unfair Commercial Practices, Spam and Fake Online Reviews. The Italian Perspective and Comparative Profiles
  • Strona domowa
  • /
  • Unfair Commercial Practices, Spam and Fake Online Reviews. The Italian Perspective and Comparative Profiles
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 24 (2018) /
  4. ARTICLES AND SHORTER NOTES

Unfair Commercial Practices, Spam and Fake Online Reviews. The Italian Perspective and Comparative Profiles

Autor

  • Barbara Blasco Ph.D., Faculty of Law, Magna Graecia University in Catanzaro

DOI:

https://doi.org/10.12775/CLR.2018.004

Słowa kluczowe

unfair commercial practices, spam, fake online reviews, cutomers, astroturfing, crowdturfing

Abstrakt

This paper starts its analysis from Legislative Decree number 146/2007 which incorporated Directive 2005/29/EC into the Italian Consumer Code. This Directive is about unfair commercial practices, useful in illustrating the phenomenon undertaken by unscrupulous businessmen against consumers. Ten years after the enforcement and entry of this legislation into Italian law, the balance is still not positive because consumers do not seem to be totally protected from the implementation of those devious entrepreneurial strategies designed to mislead the consumer from taking an informed decision of a commercial nature. More specifically, in my study I analyze the lack of legislation, above all on unfair trade practices classified as spam and fake reviews (otherwise known as ‘opinion spam’) against which Italian private law (different from other legal systems) is totally insufficient to protect consumers.

Comparative Law Review

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2019-02-19

Jak cytować

1.
BLASCO, Barbara. Unfair Commercial Practices, Spam and Fake Online Reviews. The Italian Perspective and Comparative Profiles. Comparative Law Review [online]. 19 luty 2019, T. 24, s. 131–154. [udostępniono 1.7.2025]. DOI 10.12775/CLR.2018.004.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 24 (2018)

Dział

ARTICLES AND SHORTER NOTES

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 930
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

unfair commercial practices, spam, fake online reviews, cutomers, astroturfing, crowdturfing
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa