Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Comparative Law Review

UNITED NATIONS RULE OF LAW, “COMMON LANGUAGE OF JUSTICE” AND THE POST-2015 EDUCATIONAL AGENDA: SOME ACADEMIC AND POLICY ASPECTS
  • Strona domowa
  • /
  • UNITED NATIONS RULE OF LAW, “COMMON LANGUAGE OF JUSTICE” AND THE POST-2015 EDUCATIONAL AGENDA: SOME ACADEMIC AND POLICY ASPECTS
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 16 (2013) /
  4. Studies and articles

UNITED NATIONS RULE OF LAW, “COMMON LANGUAGE OF JUSTICE” AND THE POST-2015 EDUCATIONAL AGENDA: SOME ACADEMIC AND POLICY ASPECTS

Autor

  • Sławomir Redo Former Adjunct, Law Faculty, Nicolaus Copernicus University (Toruń); dr. hab. (Law/Criminology); Privatdozent, Vienna University; former UN Senior Crime Prevention and Criminal Justice Expert and UN staff (ret.)

DOI:

https://doi.org/10.12775/CLR.2013.023

Słowa kluczowe

culture, education, justice, language, logic rule of law, United Nations

Abstrakt

This interdisciplinary article first discusses some theoretical precepts of language and logic, then contextualizes them for the application of the United Nations (UN) Rule of Law. Next it argues that, while the international English language used in the Organization reflects specific national legal reasonings, the UN, by its nature, should harmonize Western and Eastern ways of thinking as they both contribute to the UN multivalent logic pursued for progressive ends. In conclusion, the article emphasizes that, notwithstanding the rather limited UN capacity for directly responding to educational justice needs across the world, UN rule-of-law evidence-driven recommendations and policies should have a more effective impact on justice education at all levels in the post-2015 UN Rule of Law agenda than they currently do.  

Comparative Law Review

Pobrania

  • PDF (English)

Opublikowane

2014-05-26

Jak cytować

1.
REDO, Sławomir. UNITED NATIONS RULE OF LAW, “COMMON LANGUAGE OF JUSTICE” AND THE POST-2015 EDUCATIONAL AGENDA: SOME ACADEMIC AND POLICY ASPECTS. Comparative Law Review [online]. 26 maj 2014, T. 16, s. 211–246. [udostępniono 7.7.2025]. DOI 10.12775/CLR.2013.023.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 16 (2013)

Dział

Studies and articles

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 465
Liczba cytowań: 0

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

culture, education, justice, language, logic rule of law, United Nations
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa