Marketing terytorialny – sposób myślenia i działania władz samorządowych
DOI:
https://doi.org/10.12775/EQUIL.2009.029Keywords
marketing, marketing terytorialnyAbstract
Referat porusza kwestie wzrastającego znaczenia marketingu terytorialnego w budowaniu pozytywnych relacji władz samorządowych z ich otoczeniem. Marketing terytorialny jest to bowiem nowoczesna koncepcja myślenia i działania wykorzystywana w zarządzaniu określonym miejscem. Nadrzędną tezą postawioną w przygotowywanym opracowaniu jest przekonanie, iż marketing terytorialny jest rozwijającą się koncepcją zarządzania miejscem, w ramach której wykorzystuje się określone strategie marketingowe służące poprawie jakości życia i prowadzenia biznesu różnych grup interesariuszy. Tezę poparto danymi teoretycznymi oraz empirycznymi – na przykładzie działań marketingowych podejmowanych przez władze samorządowe określonych jednostek terytorialnych.
References
Diagnoza społeczna 2007 – warunki i jakość życia Polaków, pod red. J. Czapińskiego i T. Panka, Warszawa 2007, //http://www.diagnoza.com/files/diagnoza2007/raport_11.11.2007.pdf, s. 16. (02.10.2008).
Klisiński J., Widera Z., Marketing samorządu terytorialnego – aspekty lokalne, Wydawnictwo Unikat, Katowice 2006.
Knapik A., Akademia Augustowska - British-American Tobacco, //http://www.epr.pl/akademia-augustowska-british-american-tobacco,csr,375,1.html (02.10.2008).
Knecht Z., Prelations w administracji publicznej, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2006.
Markowski T., Marketing terytorialny-praca zbiorowa, [w:] Marketing miasta, pod red. T. Markowskiego, Polska Akademia Nauk KPZK, Warszawa 2006.
Outdoor dla miast, http://www.outdoordlamiast.pl/festiwal/ (02.10.2008).
Prestiżowy ranking gmin, //http://slask.naszemiasto.pl/wydarzenia/843627.html (03.10.2008).
Ranking Europejska Gmina - Europejskie Miasto 2008,
http://www.gazetaprawna.pl/ranking_gmin_2008?woj_id=&order=miasto_suma_punktow&miasto=&strona=1 (04.10.2008).
Ranking samorządów. Najwyżej jest Gdynia, //http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/749478.html (14.07.2007).
Szromnik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Klowers Polska-OFICYNA, Warszawa 2007.
Złota Setka Samorządów - 2005 rok,
//http://www.zielonki.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=213&Itemid=406 (03.10.2008).
Raport Centrum Badania Opinii Społecznej z badania pt. „Zmiany w wizerunku Polaka i Europejczyka po trzech latach członkostwa Polski w UE”, na: http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2007/K_118_07.PDF (16.03.2009).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 1228
Number of citations: 0