Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Login
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Contact
  • Login

Equilibrium. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy

Analiza koszykowa w badaniach marketingowych
  • Home
  • /
  • Analiza koszykowa w badaniach marketingowych
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 2 No. 1 (2009) /
  4. Nowoczesne rozwiązania marketingowe

Analiza koszykowa w badaniach marketingowych

Authors

  • Małgorzata Śniegocka-Łusiewicz Nicolaus Copernicus University

DOI:

https://doi.org/10.12775/EQUIL.2009.011

Keywords

analiza koszykowa, data mining, tabele kontyngencji, reguły asocjacji, analiza sekwencji, analiza skojarzeń

Abstract

Analiza koszykowa, pozwala na analizę zawartości koszyka klienta. Analiza koszykowa polega na rozpoznaniu reguł, którymi kierują się klienci przy zapełnianiu „koszyka”, zwyczajów danego klienta, prawidłowości w korzystaniu z usług danego typu, badaniu, jakie produkty kupowane są razem lub w określonej sekwencji. Rozpoznanie tych reguł może mieć ogromny wpływ na zwiększenie wartości klienta.

Analiza koszykowa pozwala na zdobycie wiedzy o zwyczajach i upodobaniach klienta, dzięki czemu jest przydatna przy planowania kampanii promocyjnych, weryfikacji efektywności i skuteczności tychże kampanii, skutecznym oferowaniu dodatkowych usług i optymalizacji pakietów usług, taryf i opłat, trafnej rekomendacji zakupów kolejnego produktu, zwiększaniu sprzedaży oraz do przeciwdziałania rezygnacji klientów z usług.

References

Hand D., Mannila H., Smyth P., Eksploracja danych, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2005.

Jajuga K., Walesiak M., Taksonomia 15. Klasyfikacja i analiza danych – teoria i zastosowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.

Kurzawa I., Wysocki F., Wykorzystanie analizy koszykowej do identyfikacji zachowań konsumpcyjnych gospodarstw domowych w Polsce, [w:] Taksonomia 15. Klasyfikacja i analiza danych – teoria i zastosowania, pod red. K. Jajugi, M. Walesiaka, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.

Larose D. T., Odkrywanie wiedzy z danych. Wprowadzenie do eksploracji danych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

Lasek M., Data Mining: zastosowania w analizach i ocenach klientów bankowych, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 2002.

Lula P., Paliwoda-Pękosz G., Tadeusiewicz R., Metody sztucznej inteligencji i ich zastosowania w ekonomii i zarządzaniu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2007.

Piłatowska M., Repetytorium ze statystyki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

Starzyńska W., Statystyka praktyczna, Wydawnictwo Naukowe PWNSA, Warszawa 2000.

Steczkowski J., Zeliaś A., Statystyczne metody analizy cech jakościowych, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1981.

Wachnicki J., Komornicki P., Data mining dla marketera, „Modern Marketing” 6/2001.

www.gartner.com

www.statsoft.pl

Equilibrium. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy

Downloads

  • PDF

Published

2009-03-01

How to Cite

1.
ŚNIEGOCKA-ŁUSIEWICZ, Małgorzata. Analiza koszykowa w badaniach marketingowych. Equilibrium. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy. Online. 1 March 2009. Vol. 2, no. 1, pp. 115-123. [Accessed 5 July 2025]. DOI 10.12775/EQUIL.2009.011.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 2 No. 1 (2009)

Section

Nowoczesne rozwiązania marketingowe

Stats

Number of views and downloads: 588
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Tags

Search using one of provided tags:

analiza koszykowa, data mining, tabele kontyngencji, reguły asocjacji, analiza sekwencji, analiza skojarzeń
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop