Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • Čeština
    • Deutsch
    • English
    • Español (España)
    • Français (France)
    • Français (Canada)
    • Hrvatski
    • Italiano
    • Język Polski
    • Srpski
    • Українська
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Cognitive Science – New Media – Education

Selected aspects of ICT applications in education. Inspirations by the scientific achievements of the Norwegian theoretician and researcher – Harald Nilsen
  • Home
  • /
  • Selected aspects of ICT applications in education. Inspirations by the scientific achievements of the Norwegian theoretician and researcher – Harald Nilsen
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 3 No. 2 (2017) /
  4. Studies and dissertations

Selected aspects of ICT applications in education. Inspirations by the scientific achievements of the Norwegian theoretician and researcher – Harald Nilsen

Authors

  • Wioletta Kwiatkowska Nicolaus Copernicus University, Toruń
  • Kamila Majewska Nicolaus Copernicus University, Toruń

DOI:

https://doi.org/10.12775/CSNME.2017.010

Keywords

, scientific achievements, education, ICT, on-line education

Abstract

The article is devoted to the presentation and analysis of selected items from the list of achievements of Norwegian specialist in literature Harald Nilsen. The authors search for the meaning and sense of Nilsen's postulates and educational guidelines. They also emphasize that the proposals collected should be used in modern didactics.

References

Dylak S. (2002), Dialog w kształceniu na odległość – jego znaczenie i struktura, [in:] Nauczanie na odległość. Wyzwania – tendencje – aplikacje, ed. S. Wrycz, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.

Juszczyk S. (2002), Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Toruń: Wyd. Adam Marszałek.

Kwiatkowska W. (2008), Możliwości i ograniczenia kształcenia na odległość – ujęcie teoretyczne i praktyczne, [w:] Media w procesie informacyjno-komunikacyjnym, ed. T. Lewowicki, B. Siemieniecki, Toruń: Wyd. Adam Marszałek.

Kwiatkowska W. (2011), Wykład w kształceniu na odległość, Toruń: Wyd. Adam Marszałek.

Majewska K. (2015), Tablica interaktywna w procesie nauczania wczesnoszkolnego, Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

Miąso J. (2010), Społeczeństwo – wspólnota osób permanentnej komunikacji interpersonalnej w personalizmie systemowym Jana Pawła II w perspektywie społeczeństwa informacyjnego, medialnego, sieciowego, [in:] Język-Komunikacja-Media-Edukacja, ed. B. Siemieniecki, T. Lewowicki, seria: Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna, Toruń: Wydaw. Adam Marszałek.

Morbitzer J. (2002), Mity edukacji wspieranej komputerowo (czyli 7 grzechów głównych EWK), [in:] Materiały XII Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Techniki komputerowe w przekazie edukacyjnym, ed. J. Morbitzer, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.

Nilsen H. (2006), A w ten ósmy dzień podróży… - działać, doświadczać i uczyć się, [in:] Nauczyciel Jutra, ed. E. Perzycka, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.

Nilsen H. (2006), ICT jako narzędzie w edukacji na odległość w świetle perspektywy ekologicznej, [in:] Edukacja informacyjna. Komputer, Internet i multimedia w domu, szkole i w pracy, ed. K. Wenta, E. Perzycka, Szczecin: Oficyna Wydawnicza CDiDN.

Nilsen H. (2010), Język i władza, [in:] Język nowej komunikacji, Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

Nilsen H. (2013), Norwegian teacher education with a focus on the subject of pedagogy, [in:] Pedagogika w szkole wyższej w procesie reformowania edukacji akademickiej. STUDIA PEDAGOGICZNE LXVI, ed. M. Czerepaniak-Walczak, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – PIB.

Nilsen H. (2013a), The Face of Trust? What We Talk About, When We Talk About Trust? A Background, [in:] Trust in Global Perspective, ed. M. Czerepaniak-Walczak, E. Perzycka, Szczecin: PPH ZAPOL.

Osmańska-Furmanek W. (1999), Nowe technologie informacyjne w edukacji, Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe.

Siemieniecka D., Siemieniecki B., Nilsen H., Bratland E. ed. (2010), Język nowej komunikacji, Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK, wyd. norweskie Sprak i medier.

Siemieniecki B., Lewandowski W. (2001), Internet w szkole, Toruń: Wyd. Adam Marszałek.

Wenta K. (2003), Bariery i utrudnienia we wdrażaniu e-learning i e-edukacji, [in:] Informatyczne przygotowanie nauczycieli. Kształcenie zdalne – uwarunkowania, bariery, prognozy, pod red. J. Migdałka, B. Kędzierskiej, Kraków.

Cognitive Science – New Media – Education

Downloads

  • PDF

Published

2018-06-27

How to Cite

1.
KWIATKOWSKA, Wioletta and MAJEWSKA, Kamila. Selected aspects of ICT applications in education. Inspirations by the scientific achievements of the Norwegian theoretician and researcher – Harald Nilsen. Cognitive Science – New Media – Education. Online. 27 June 2018. Vol. 3, no. 2, pp. 15-22. [Accessed 19 May 2025]. DOI 10.12775/CSNME.2017.010.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 3 No. 2 (2017)

Section

Studies and dissertations

Stats

Number of views and downloads: 462
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • Čeština
  • Deutsch
  • English
  • Español (España)
  • Français (France)
  • Français (Canada)
  • Hrvatski
  • Italiano
  • Język Polski
  • Srpski
  • Українська

Tags

Search using one of provided tags:

, scientific achievements, education, ICT, on-line education
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop