Vol 20, No 2 (2017)
Przestrzeń edukacyjna rozumiana jako ogół czynników, w tym m.in. miejsca, czasu, zastosowanej koncepcji wychowawczej, metod i środków wychowawczych, posiada znamienny wpływ na jakość wychowania. W tej przestrzeni najbardziej jednak oddziałują nie przedmioty i koncepcje, ale ludzie, którzy je wybierają. Istotne wydaje się tu pytanie, które wychowanek powinien sobie zadać, dzięki inspiracji wychowawcy: Kim chcę być? Jakie wartości są dla niego istotne i które z nich chce wcielać w życie, aby mógł uznać je za cenne i spełnione?
Spis treści
Introduction
Wprowadzenie
Andrzej Ryk
|
9-11
|
Introduction
Andrzej Ryk
|
13-15
|
Articles and Dissertations
Zbigniew Marek
|
19-59
|
Andrzej Michał de Tchorzewski
|
61-84
|
Iwona Jazukiewicz
|
85-101
|
Janusz Mastalski
|
103-118
|
Andrzej Ryk
|
119-129
|
Marzena Chrost
|
131-144
|
Katarzyna Wajszczyk
|
145-167
|
Ewa Miśkowiec
|
169-182
|
Marcin Welenc
|
183-196
|
Case Reports
Marcin Warchoła
|
199-223
|
Ewa Rojewska
|
225-248
|
Reviews
Refleksja nad kształceniem i wychowaniem w czasach permanentnej zmiany rec. Andrzej Murzyn,Współczesna filozofia edukacji. Kluczowe kwestie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2015, ss. 296.
Renata Królikiewicz
|
251-254
|
Wychowanie emocjonalne w XXI wieku według pedagogiki serca Marii Łopatkowej, rec. Pedagogika serca. Wychowanie emocjonalne w XXI wieku, red. naukowa E. Lewandowska-Tarasiuk, J. Łaszczyk, B. Śliwerski, Difin, Warszawa 2016, ss. 215.
Bożena Sieradzka-Baziur
|
255-258
|
Reports From The Conferences
Sprawozdanie z I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Innowacje w edukacji – coaching, tutoring, mediacje, Kraków, 2.06.2016
Anna K. Duda
|
261-266
|
Sprawozdanie z konferencji Obszary integracji społecznej i zawodowej osób z niepełnosprawnością, Wydział Zamiejscowy Nauk Humanistycznych i Społecznych w Mysłowicach Akademii Ignatiaum w Krakowie, Mysłowice, 21.10.2016
Anna Seredyńska
|
267-270
|