Zdrowie – społeczeństwo – edukacja. Koncepcje Ericha Fromma i Theodore’a Bramelda
DOI: http://dx.doi.org/10.12775/RA.2014.011
Abstrakt
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
AFMC Primer on Population Health. A virtual textbook on Public Health concepts for clinicians, http://phprimer.afmc.ca/inner/primer_contents (dostęp: 25.01.2015).
Brameld T. (1971), Patterns of Educational Philosophy: A Democratic Interpretation, New York.
Fromm E. (2012), Zdrowe społeczeństwo, Kraków.
Health promotion: a discussion document on the concept and principles summary report of the Working Group on Concept and Principles of Health Promotion, Copenhagen, 9–13 July 1984. http://apps.who.int/iris/handle/10665/107835#sthash.zd9L07Lx.dpuf (dostęp: 20.01.2015).
Heszen I. (2008), Zasoby duchowe człowieka a zdrowie somatyczne, [w:] J. Brzeziński, L. Cierpiałkowska (red.), Zdrowie i choroba. Problemy teorii, diagnozy i praktyki, Gdańsk.
Heszen I., Sęk H. (2007), Psychologia zdrowia, Warszawa.
Stokes J., Noren J., Shindell S. (1982), Definition of terms and concepts applicable to clinical preventive medicine, “Journal of Community Health”, vol. 8, no 1, p. 33–41.
Zielińska-Kostyło H. (2005), Rekonstrukcjonistyczne koncepcje zmiany społecznej poprzez edukację. Antropologia pedagogiczna T. Bramelda, Toruń.
ISSN 1429-186X (print)
ISSN 2391-7571 (online)