Reklama częścią krajobrazu – nowe regulacje prawne dotyczące reklamy zewnętrznej w świetle prezydenckiego projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu
DOI:
https://doi.org/10.12775/PPOS.2014.017Słowa kluczowe
reklama zewnętrzna, ochrona krajobrazu, swoboda działalności gospodarczej, zasada zrównoważonego rozwojuAbstrakt
Przedmiotem rozważań w niniejszym artykule jest prezydencki projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu. Autorzy artykułu dokonają analizy projektu ustawy pod kątem reklamy zewnętrznej. Ustawa ma na celu „zapanowanie” nad chaosem reklamowym, który dostrzegalny jest na ulicy niemalże w każdym mieście. Jedną z istotnych kwestii wskazanych przez autorów jest próba podjęcia przez projektodawcę zdefiniowania pojęcia krajobrazu, który de facto stanowi przedmiot ochrony. Ponadto poruszone zostaną kwestie dotyczące konfliktu pomiędzy dwiema wartościami konstytucyjnymi – środowiskiem (w tym jego ochroną oraz ochroną krajobrazu jako elementu środowiska) oraz swobodą działalności gospodarczej. Autorzy skupią się również na opłatach za reklamy.
Bibliografia
Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004.
Burtenshaw K., Mahon N., Barfoot C., Kreatywna reklama, Warszawa 2007.
Kalinowska D., Czucie i wiara silniej mówią o mnie, „Press” 2007 nr 11.
Mikosz J., Formy reklamy zewnętrznej, „Kultura - Media – Teologia” 2010, nr 3.
Pisarek W., Słownik terminologii medialnej, Kraków 2006.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
The journal offers the access to its contents in Open Access system on the principles of non-exclusive licence Creative Commons (CC BY-ND 3.0).Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 530
Liczba cytowań: 0