Aspetti fondamentali di una pedagogia dalla prospettiva della spiritualità dell’unità – partendo dall’esperienza mistica di Chiara Lubich

Monika Scheidler

DOI: http://dx.doi.org/10.12775/21215

Abstrakt


Aspekty pedagogiczne w duchowości jedności wynikającej z mistycznego doświadczenia Chiary Lubich

W artykule ukazano konkretne źródła inspiracji i motywacji, które wychowawcy żyjący duchowością jedności Ruchu Focolari, założonego przez Chiarę Lubich, mogą wykorzystywać w swoich działaniach w dziedzinie wychowania, zwłaszcza w kreowaniu pedagogicznych przestrzeni relacyjnych.


Słowa kluczowe


antropologia edukacyjna; antropologia teologiczna; relacja wychowawcza; relacje trynitarne; mistyczne doświadczenie Chiary Lubich

Pełny tekst:

PDF (Italiano)

Bibliografia


Boschki, Reinhold, ed altri. „Grundoptionen der Religionspädagogik”. In: Religionspädagogische Grundoptionen: Elemente einer gelingenden Glaubenskommunikation, ed. Reinhold Boschki, ed altri, 19–43. Freiburg: Verlag Herder, 2008.

Härle, Wilfried. Dogmatik. Berlin: Walter de Gruyter, 2012.

Liedke, Ulf. „Inklusion in theologischer Perspektiveˮ. In: Handbuch Inklusion in der Kirchengemeinde, ed. Kunz Ralph, 31–52. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2013.

Lubich, Chiara. „Guardare tutti i fiori”. Nuova Umanità 104 (1996): 133–135.

Lubich, Chiara. „Il Patto”. In: Il Patto del ’49 nell’esperienza di Chiara Lubich. Percorsi interdisciplinari, 16–18. Roma: Città Nuova, 2012.

Lubich, Chiara. „Risurrezione di Roma”. Nuova Umanità 102 (1995/6): 5–8.

Lubich, Chiara. „Lezione per la laurea honoris causa in pedagogia, Washington, 10 novembre 2000”. Nuova Umanità 135/136 (2001): 341–352.

Klafki, Wolfgang. „Zur Unterrichtsplanung im Sinne kritisch-konstruktiver Didaktik“. In: Neue Studien zur Bildungstheorie und Didaktik. Zeitgemäße Allgemeinbildung und kritisch-konstruktive Didaktik, ed. Wolfgang Klafki, 251–284. Weinheim und Basel: Beltz Verlag, 1996.

Kron, Friedrich W. Grundwissen Didaktik. München: Reinhardt, 2000.

Kron, Friedrich W. Wissenschaftstheorie für Pädagogen. München: Reinhardt, 1999.

Mette, Norbert, Hermann Steinkamp. Sozialwissenschaften und Praktische Theologie. Düsseldorf: Patmos, 1983.

Ricoeur, Paul. Verstehende Soziologie. Grundzüge und Entwicklungstendenzen, ed. Walter L. Bühl. München: Nymphenburger Verlagshaus, 1972.

Schalk, Hans e il gruppo di studio Pedagogia in Relazioni. „Pädagogische Beziehungen”. Charismen 2/24 (2012): 2–9.

Stogianidis, Athanasios. Leben und Denken: Bildungstheorien zwischen Theosis und Rechtfertigung. Eine Untersuchung zum Verhältnis von Evangelischer und Orthodoxer Religionspädagogik. Münster: Lit, 2003.








ISSN 1505-6872 (print)
ISSN 2451-1951 (online)

Partnerzy platformy czasopism