The influence of educational kinesiology practice on the effectiveness of vocabulary learning in the foreign language classroom – text before the review
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2013.023Keywords
educational kinesiology, brain gym, brain plasticity, hand – eye coordination, effectiveness of vocabulary learningAbstract
Educational kinesiology, known as Brain Gym, is a new tendency in child development therapy. It consists in doing natural body movements in order to stimulate different spheres of a brain, integrate a central nervous system, improve coordination, concentration a learning process. A lot of controversy around the method was the reason to do research to prove educational kinesiology effectiveness. Experimental results are presented in this article.
References
Grabowska A. (2008), Kinezjologia edukacyjna w świetle najnowszej wiedzy o mózgu, w: Korab K. (red.), Kinezjologia edukacyjna. Nauka, pseudonauka czy manipulacja?, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa.
Grzywniak C. (2006), Kinezjologia edukacyjna – metoda wspomagania rozwoju i terapii psychomotorycznej, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków.
Hannaford C. (1995), Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł. Podstawy Kinezjologii Edukacyjnej, Oficyna Wydawnicza MEDYK, Warszawa.
Rentschler M. (2005), The Basics of Educational Kinesiology Volume, “Journal of Behavioral Optometry”, nr 16 (4), s. 100.
www.centrumprogres.pl, dostęp: 14.12.2012.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 771
Number of citations: 0