The teachers versus knowledge of the hidden curriculum of the school
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2013.010Keywords
hidden curriculum of the school, teachers, upgrading teacher’s qualificationsAbstract
The article The teachers versus knowledge of the hidden curriculum of the school describes the results of the teacher’s experiences with the academic view on the school reality. The author, basing on the analysis of the teacher’s opinions, identifies their attitudes – reactions to the texts about the hidden aspects of education. She remarks that the different perspectives of theoreticians and experienced persons may be the source of difficulties in university upgrading teacher’s qualifications.
References
Babbie E. (2007), Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Colman A. M. (2009), Słownik psychologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Głogowska R. (2004), Teoretyczna wiedza pedagogiczna w praktyce edukacyjnej, Wydawnictwo UJ, Kraków.
Janowski A. (1989), Uczeń w teatrze życia szkolnego, WSiP, Warszawa.
Kawecki I. (2004), Wiedza praktyczna nauczycieli, Impuls, Kraków.
Kawecki I. (2009), Rzecz o wiedzy nauczycielskiej, Wydawnictwo Naukowe UJ, Kraków.
Kozielecki J. (1976), Koncepcje psychologiczne człowieka, PIW, Warszawa.
Meighan R. (1993), Socjologia edukacji, Edytor, Toruń.
Pankowska D. (2006), Badanie ukrytego programu szkoły w pracy nauczyciela – refleksyjnego praktyka, „Przegląd Badań Edukacyjnych” 2006, nr 2 (3).
Pankowska D. (2008a), Podłoga ważniejsza od ucznia, czyli o ukrytym programie szkoły, „Psychologia w Szkole” 2008, nr 3.
Pankowska D. (2008b), Czego uczeń dowiaduje się w szkole o wiedzy i uczeniu się? Ukryty program szkoły – cz. 2, „Psychologia w Szkole” 2008, nr 4.
Pankowska D. (2009a), Czego uczeń dowiaduje się w szkole o ludziach? Ukryty program szkoły – cz. 3, „Psychologia w Szkole” 2009, nr 1 (21).
Pankowska D. (2009b), Co zrobić z ukrytym programem szkoły – cz. 4, „Psychologia w Szkole” 2009, nr 3 (23).
Polak K. (1999), Indywidualne teorie nauczycieli. Geneza, badanie, kształtowanie, Wydawnictwo UJ, Kraków.
Żłobicki W. (2002), Ukryty program w edukacji. Między niewiedzą a manipulacją, Impuls, Kraków.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 1746
Number of citations: 0