Methodological standards in data collection and analysis Research Tools Workshop of The Committee on Pedagogical Sciences of Polish Academy of Sciences (PAN)
DOI:
https://doi.org/10.12775/PBE.2013.003Abstract
The article refers methodological problems of construction of a research tools in a social sciences. The author especially concerns to the discrimination analysis, reliability, accuracy and the normalization of a research tools.
References
Angosina M. (2010), Badania etnograficzne i obserwacyjne, WN PWN, Warszawa.
Brzeziński J. (red.) (1988), Problemy teorii, rzetelności, konstrukcji i analizy wyników testów psychologicznych, PTP, Warszawa.
Brzeziński J. (2006), Metodologia badań psychologicznych, WN PWN, Warszawa.
Coen L., Manion L., Morrison K. (2005), Research methods in education, RoutledgeFalmer, London–New York.
Ferguson G. A., Takane Y. (2003), Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, WN PWN, Warszawa.
Gulliksen H. (1950), Theory of Mental Tests, Wiley, New York.
Noworol Cz. (1984), Analiza skupień w badaniach empirycznych. Rozmyte modele hierarchiczne, PWN, Warszawa.
Ripley T. (2010), Analiza konwersacji, dyskursu, dokumentów, WN PWN, Warszawa.
Rubacha K. (2011), Metodologia badań nad edukacją, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Waraszwa.
Stemplewska-Żakowicz K. (2009), Analiza dyskursu jako metoda analizy danych z wywiadu, w: K. Stemplewska-Żakowicz, K. Krejtz (red.), Wywiad psychologiczny 1. Wywiad jako postępowanie badawcze, PTP, Warszawa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 656
Number of citations: 0