Gazeta internetowa „Polska jest najważniejsza” jako narzędzie promocji politycznej
DOI:
https://doi.org/10.12775/NM.2012.007Słowa kluczowe
gatunki dziennikarskie, gazeta internetowa, Jarosław Kaczyński, katastrofa smoleńska, komunikowanie polityczne, „Polska jest najważniejsza”, prasa partyjna, promocja polityczna, wybory prezydenckieAbstrakt
W artykule zaprezentowano wyniki analizy gazety internetowej „Polska jest najważniejsza” (PJN) ze względu na jej strukturę, gatunki dziennikarskie wykorzystane przez redakcję do zaprezentowania treści oraz funkcje i zadania, jakie realizował periodyk. Gazeta publikowana w formacie PDF należy do segmentu prasy partyjnej i jako taka stanowiła część serwisu internetowego promującego kandydaturę Jarosława Kaczyńskiego na prezydenta RP w 2010 roku. Artykuł podzielono na trzy części; pierwsza jest próbą wykazania, na ile koncepcja struktury PJN odpowiada wzorcom strukturalnym gazet i czasopism internetowych. Druga część zawiera wyniki analizy gatunkowej PJN, a także ustalenia dotyczące środków ekspresji i rozwiązań edytorskich obecnych w publikacjach gazety oraz funkcji pełnionych przez periodyk. W ostatniej części zawarto rozważania na temat zakresu wykorzystania gazety PJN w procesie promowania kandydatury Jarosława Kaczyńskiego.
Bibliografia
Cwalina Wojciech, Falkowski Andrzej. 2006. Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Darska Bernadetta. 2008. Czas Fem. Przewodnik po prasie feministycznej i tematach kobiecych w czasopismach kulturalnych. Olsztyn: Wydawnictwo Portret.
Grzenia Jan. 2007. Komunikacja językowa w Internecie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Janik-Wiszniowska Małgorzata. 2009. Promocja i reklama polityczna. [W:] A. W. Jabłoński, L. Sobkowiak (red.). Marketing polityczny w teorii i praktyce. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Jupowicz-Ginalska Anna. 2010. Marketing medialny. Warszawa: Difin.
Pisarek Walery (red.). 2006. Słownik terminologii medialnej. Kraków: Universitas.
Zdunkiewicz-Jedynak Dorota. 2008. Wykłady ze stylistyki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Źródła internetowe
Koryszewski Mariusz. 2009. Prasa drukowana wciąż króluje: tylko 3 proc. czyta gazety w sieci. http://technologie.gazeta.pl/, 1.12.2010.
NYT wprowadzi opłaty za internetowe artykuły w styczniu 2011 r. 2010. http://www. wirtualnemedia.pl, 18.05.2010.
„Polska jest najważniejsza”. http://jaroslawkaczynski.info, 4.07.2010.
Sandecki Marcin. 2010. Prawdziwa kampania toczy się w sieci. http://wyborcza.pl/, 20.11.2010.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 354
Liczba cytowań: 0