User Profile

Mario Lopez

Bio Statement Yakuza 0 przywraca serię do korzeni i och, chłopcze, jaka to była mądra decyzja. Dla każdego, kto jest nowicjuszem w tej serii, msp hack to idealna okazja, aby wskoczyć od razu, bez konieczności nadrobienia zaległości we wszystkich innych grach, oraz wspaniała historia początkowa dla tych, którzy ją mają. Jeśli zastanawiałeś się nad zanurzeniem palca w cudownym świecie japońskiego życia gangsterskiego, nigdy nie było lepszego czasu, a ja jestem tutaj, aby zaoferować przewodnią rękę z kilkoma wskazówkami Yakuza 0. To, że Yakuza 0 jest historią pochodzenia, nie oznacza, że przychodzi bez bagażu, zarówno kulturowego - gry Yakuza są stworzone przede wszystkim dla japońskiej publiczności - i dziedzictwa gier, które sięgają 2005 roku. Rzuciłem razem kilka przydatnych porad Yakuza 0, które przeprowadzą cię przez niektóre bardziej surowe wyzwania, które napotkasz po drodze. Chociaż Yakuza 0 ma podobne motywy i ustawienie w otwartym świecie, tutaj kończy się jej porównanie z Grand Theft Auto. Nie ma jazdy, bardzo mało strzelania i chociaż Kamurocho i Sotenbori są dobrze zrealizowanymi środowiskami otwartego świata, są tylko prefekturami miast, w przeciwieństwie do mas lądowych wielkości państwa. To powiedziawszy, oba obszary w Yakuza 0 są doskonale zrealizowane i warto się w nich zagubić, zwłaszcza jeśli sam kiedyś marzyłeś o podróży do Tokio. Począwszy od automatów z gorącą kawą, od kącików sklepowych Don Quiote (wraz z ciągłymi brzęczeniami w sklepie) po skąpane w neonach salony pachinko i uzbrojonych w falę ulicznych straganiarzy, którzy desperacko pragną przyjść i skosztować ich „światowej sławy” zupy ramen. DNA Yakuza 0 ma więcej wspólnego z grami Shenmue niż Grand Theft Auto, które zostały opracowane przez Sega. Chociaż niektórzy mogą być rozczarowani, że Yakuza 0 nie jest prawdziwą przygodą w otwartym świecie, nie powinno cię to zniechęcać. Yakuza 0 ma ponurą fabułę dotyczącą rywalizujących frakcji zamkniętych w brutalnej walce o władzę. Opowiada ją z dwóch perspektyw: wieloletni bohater Kazuma Kiryu i właściciel klubu kabaretowego z dziką kartą, nie wspominając o psychopacie z pogranicza, Goro Maijima. Morderstwo, malwersacje, intryga, tupot i przyzwoita pomoc serca, Yakuza 0 wyrzeźbił własną niszę w krajobrazie gry akcji, więc nie rujnuj tego doświadczenia, oczekując, że będzie to coś, czym nie jest. Jeśli nigdy wcześniej nie słyszałeś o Yakuzie, pomyśl Goodfellas z mieczami samurajów i już prawie jesteś na miejscu. Japońskie syndykaty przestępczości zorganizowanej rozpoczęły życie w okresie Edo. Japonia utworzyła się z członków dwóch odrębnych klas społecznych, tekii, która prowadziła energiczny handel wychłostanymi podejrzanymi towarami na targach oraz bakuto, który prowadził nielegalne jaskinie hazardowe i działał jako rekiny. Przez lata obie grupy rosły i unowocześniały się, ale tradycje obu są nadal widoczne we współczesnej kulturze yakuzy, widzianej w ich skomplikowanych tatuażach i hierarchicznej strukturze. Współczesna Yakuza przestrzega ścisłego kodeksu postępowania (na ogół nie przeszkadza ludziom niezwiązanym z czynnościami yakuzy), i obchodzi się z dala od kradzieży, rozboju i innych brutalnych przestępstw. Od przełomu tysiącleci wiele rodzin yakuza przekształciło się w częściowo legalne organizacje, biorąc udział w lokalnych festiwalach, a nawet pomagając w udzieleniu pomocy po trzęsieniu ziemi i tsunami w Tōhoku w 2011 roku. Akcja Yakuza 0 rozgrywa się jednak w 1988 r., Kiedy cała operacja była nieco lepsza. Może się okazać, że chociaż dyplomacja może nie być całkowicie za oknem, więcej argumentów rozwiązuje się za pomocą małej architektury i chodnika niż szczera dyskusja nad szklanką single malta. Zadania poboczne są niezbędne (i szalone). Dla niektórych główną atrakcją są poboczne zadania w Yakuza 0. Chociaż główny wątek fabularny jest przekonujący i pięknie napisany, to wszystko jest dość poważne. Poboczne zadania, których jest w sumie ponad 100, to komiczna ulga Yakuza 0. Czy to organizowanie nielegalnego spotkania z potencjalnym zalotnikiem na drzwiach kabiny toaletowej (co kończy się awanturą), wygrywanie lalki dla dziewczynki z maszyny do chwytania (która kończy się awanturą) lub ratowanie sprzedawcy grzybów z gangu bandyci (zgadłeś, bijatyka), poboczne zadania Yakuza 0 oferują widok z boku Kamurocho i Sotenbori oraz zamieszkujących je ludzi. Przed pozwoleniem ci z nimi walczyć. Być może, co ważniejsze, te poboczne zadania są świetnym źródłem pieniędzy, które nie tylko pozwalają kupować rzeczy (duh), ale również służą do rozwijania postaci i budowania statystyk. A ponieważ większość misji kończy się tak, że nie delikatnie wkładasz piętę w czoło jakiegoś głupca, skorzystanie z okazji, aby przetestować swój zapał, będzie ci dobrze służyć w przyszłych walkach. Bary hostess są trochę japońskim fenomenem i dumnie występowały w grach Yakuza od pierwszego wejścia do serii. Zasadniczo bar gospodyni zapewnia małą kobietę dla swoich patronów, chociaż istnieją również bary gospodarzy, w których płcie gospodarza i patrona są odwrócone. Opiekun płaci za czas gospodyni i napoje (które są zwykle rozwodnione i oszałamiająco drogie), podczas gdy gospodyni śmieje się z żartów, słucha nieszczęść, zapala papierosy i ogólnie zachęca go do kupowania większej ilości alkoholu i powrotu. Hostessy są ogólnie uważane za potomków gejszy i chociaż większość barów stosuje surową politykę bezdotykową, w ciemniejszych zakątkach głównych miast Japonii są o wiele mniej udane wersje. W poprzednich wersjach gry Yakuza pozwalały tylko częstym barom gospodyń jako patronowi, ale Yakuza 0 pozwala stać się właścicielem i operatorem jednej z takich jaskini nieprawości, skromnie zatytułowanego Sunshine Cabaret Club. Mini gra gospodyni staje się dostępna po przejściu do rozdziału 7 i jest świetnym sposobem na schowanie woreczków jenów z boku. Twoim zadaniem jest znalezienie nowych hostess na ulicy, wypełniając zadania lub oferując im prezent. Nowa hostessa jest oceniana między brązową a platynową (brutto, wiem), a po zapisaniu się do klubu to Ty decydujesz, jak trenować i wybierać dla nich odpowiednie stroje. Jest to znacznie bardziej dogłębne doświadczenie niż w poprzednich grach, ale wiąże się z większą nagrodą. Jeśli twoja moralność jest w stanie wytrzymać tak długi atak, z pewnością warto to sprawdzić. Nie jest to oczywiste, ale istnieje sposób na przesyłanie pieniędzy i przedmiotów między dwiema grywalnymi postaciami. Jest to przydatne w dalszej części gry, jeśli jedna postać zgrabiła więcej niż swoją uczciwą część i czujesz, że nadszedł czas, aby rozłożyć bogactwo. Zdolności do wymiany przedmiotów między Kiryu i Majimą nie można odblokować przed rozdziałem 6, czyli wtedy, gdy dostępna jest mini gra nieruchomości. W tym rozdziale zostaniesz poinstruowany, aby udać się na pustą działkę, gdzie spotkasz mężczyznę w limonkowym kolorze. Ta mniej elegancka osoba ma garść opcjonalnych interakcji, z których jedna wysyła cię do baru Vincent, aby porozmawiać z Fukushimą, który nauczy cię, jak dokonywać wymian. Na początku możesz wymieniać tylko niektóre rzeczy, ale to się poszerza, im więcej grasz. To tylko niewielka funkcja, ale koło ratunkowe, jeśli zauważysz, że twoje postacie stają się niezrównoważone.


Partnerzy platformy czasopism