MARKETING MUZYCZNY NA PRZYKŁADZIE SOJUSZU MAREK

Stanisław Trzciński

DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2017.017

Abstrakt


W dzisiejszym świecie marketingu elementy aktywizowania konsumentów łączą światy komunikacji marketingowej i muzyki, przynosząc korzyści wizerunkowe dla marki. Celem artykułu jest przedstawienie modelowego przypadku wykorzystania marketingu muzycznego na przykładzie sojuszu marek gestora marki wina przeznaczonego dla masowego odbiorcy oraz niszowego, niezależnego ośrodka sztuki. A także wskazanie kluczowego czynnika sukcesu, jakim – według Autora niniejszej pracy – jest silny zespół profesjonalistów. Zdolny do stworzenia i realizacji wieloelementowej, długotrwałej i spójnej strategii komunikacji marketingowej.


Słowa kluczowe


komunikacja marketingowa; sponsoring; marketing muzyczny; sojusze marek; muzyka

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Armstrong G., Kotler Ph. (2016), Marketing. Wprowadzenie (10. Edycja), Wydawnictwo Nieoczywiste, Piaseczno.

Budd M. (2014), Muzyka i Emocje, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk.

Carlo Rossi 01 (2010), Reklama internetowa 10 sek. – na imprezę zaprasza producent wina Carlo Rossi, https://www.youtube.com/watch?v=ijFOYo3ou9k [1.03.2017].

Carlo Rossi 02 (2010), Reklama internetowa 15 sek. – na imprezę promującą płytę zaprasza producent wina Carlo Rossi, https://www.youtube.com/watch?v=kK9RnxnqvK0 [1.03.2017].

Carlo Rossi na Azję (2012), Reklama telewizyjna wina Carlo Rossi Red California w Chinach i Korei Południowej, https://vimeo.com/25077418 [1.03.2017].

Ilczuk D. (2012), Ekonomika Kultury, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa.

IFPI.org (2016), Global Music Report. State of the industry overview 2016 http://www.ifpi.org/downloads/GMR2016.pdf [1.03.2016].

ISAP (2016), Jednolity tekst ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20160000487 [1.03.2017].

Kotler Ph., Keller K. L. (2016), Marketing (14. Edycja), Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.

KPMG w Polsce (2014), Rynek napojów alkoholowych w Polsce (raport) https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/pdf/2014/11/Rynek-napojow-alkoholowych-w-Polsce-2014-czesc-I.pdf [1.03.2017].

Sacks O. (2009), Muzykofilia, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań.

Sygnowano Fabryka Trzciny (2008), Reklama telewizyjna albumu Sygnowano Fabryka Trzciny vol. 3 wkrótce w sprzedaży 30 sek. – bez logotypów, https://vimeo.com/25303901 [1.03.2017].

Sygnowano Fabryka Trzciny, Carlo Rossi 01 (2008), Reklama telewizyjna albumu Sygnowano Fabryka Trzciny vol. 3 już w sprzedaży 30 sek. + 10 sek. na imprezę promującą płytę 10 sek. zaprasza producent wina Carlo Rossi, http://www.dailymotion.com/video/x7f1ri_carlo-rossi-sygnowano-fabryka-trzci_fun [1.03.2017].

Sygnowano Fabryka Trzciny, Carlo Rossi 02 (2008), Reklama telewizyjna albumu Sygnowano Fabryka Trzciny vol. 3 wkrótce w sprzedaży 30 sek. + 10 sek. na imprezę promującą płytę zaprasza producent wina Carlo Rossi,

http://www.dailymotion.com/video/x63ky5_sygnowano-fabryka-trzciny-3-carlo-r_fun [1.03.2017].

STX-Jamboree.com 01 (2011), Albumy muzyczne Sygnowano Fabryka Trzciny, http://www.stx-jamboree.com/plyty-licencje/plyty/sft/sftplyty [1.03.2017].

STX-Jamboree.com 02 (2011), Imprezy muzyczne promujące płyty, http://www.stx-jamboree.com/plyty-licencje/plyty/sft/ [1.03.2017].

STX-Jamboree.com (2008), Muzyczny Portret Polaków – fragment raportu z badania TNS OBOP, http://www.stx-jamboree.com/marketing-muzyczny/tnsobop [1.03.2016].

STX Jamboree (2016), Strona z imprezami promocyjnymi albumów Sygnowano Fabryka Trzciny, http://www.stx-jamboree.com/plyty-licencje/plyty/sft [1.03.2017].

Witek-Hajduk M.K., (2012), Sojusze marek (brand alliances) jako forma sojuszy strategicznych w marketingu [w:] Sznajder A. (red), Alianse marketingowe. Partnerstwa przedsiębiorstw dla zwiększenia konkurencyjności, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.

Trzciński S. (2013), Rola muzyki w komunikacji marki, Event Manager News numer: 4/2013.

Wealth Solutions i The IWSR – The International Wine & Spirit Research (2011), Rynek wina w Polsce (raport) https://wealth.pl/gfx/wealth/files/raport_rynek_wina_w_polsce.pdf [1.03.2017].


##plugins.generic.alm.title##

##plugins.generic.alm.loading##

Metrics powered by PLOS ALM






ISSN (print) 1689-8966
ISSN (online) 2450-7040

Partnerzy platformy czasopism