Wykorzystanie metody identyfikacji podejścia do strategii w badaniach wybranych przedsiębiorstw

Marcin Jasiński

DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.041

Abstrakt


Zarządzanie strategiczne to wytyczanie sposobów realizacji długoterminowych celów przedsiębiorstwa. Najczęściej głównym jego celem jest osiągnięcie sukcesu rynkowego. Musi więc opierać się zarówno na wytyczonych przez organizację wyznacznikach tego sukcesu, jak i na zewnętrznych czynnikach tworzących otoczenie rynkowe. Duże znaczenie mają przy podejmowaniu takich decyzji aktualne informacje z rynku – należy znać ich dobre źródło i weryfikować je za pomocą wiedzy i kompetencji. Nigdy jednak nie będziemy mieli twardej analizy wskazującej na szanse powodzenia danego działania. Jeżeli nie podejmujemy próby zdefiniowania obecnego stanu firmy pod kątem decyzji jakie podejmują zarządzający to nie będzie możliwe wykreowanie obiektywnego rozwiązywania mającego na celu rozwój organizacji. Celem artykułu jest zbudowanie metody, dzięki której będzie można zidentyfikować sposób myślenia o podejściu do strategii oraz wyciągnąć wnioski z przeprowadzonej analizy, aby można było podejmować świadome decyzje.


Słowa kluczowe


zarządzanie strategiczne; strategia; zarządzanie przedsiębiorstwem; przedsiębiorstwo; metoda identyfikacji podejść do strategii

Pełny tekst:

PDF

##plugins.generic.alm.title##

##plugins.generic.alm.loading##

Metrics powered by PLOS ALM






ISSN (print) 1689-8966
ISSN (online) 2450-7040

logo
 
 
 
Action funded by the Ministry of Science and Higher Education under the contract number 916/P-DUN/2019 by funds dedicated to dissemination of research findings. Preparing for publication papers in English and employing reviewers affiliated in research institutions abroad in 8 issues of the journal Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie in 2019-2020: Vol. 46, No. 1-4 (2019), Vol. 47, No. 1-4 (2020)

Partnerzy platformy czasopism