Public Relations w budowaniu siły marki

Joanna Pomaskow

DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.007

Abstrakt


Niniejszy artykuł został poświęcony kwestii wpływu działań public relations na budowanie silnej marki. Problematyka ta została podjęta z uwagi na konieczność uwzględniania w polityce współczesnych przedsiębiorstw potrzeb społecznych oraz przekonania szeroko pojętego otoczenia o podporządkowaniu działalności organizacji nie tylko własnemu zyskowi, ale również interesowi społecznemu, co umożliwiają jedynie sprawnie przeprowadzone działania public relations. Stąd też autorka artykułu stawia tezę, że również marki, stanowiące najcenniejszy zasób organizacji, są zdolne do nawiązywania trwałych relacji z konsumentami, w głównej mierze za pomocą wspominanego instrumentu.

Słowa kluczowe


siła marki; brand; public relations; komunikacja marketingowa; reklama.

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Czarnowski P., (2003), Marka marce,

http://www.wasilewski.com.pl/pl/o_nas/silna_marka/marka_marce/ [20.10.2013].

Czarnowski P., (2005), Zanim powiesz public relations..., „CXO: Magazyn Kadry Zarządzającej”, nr 2.

De Chernatony L., (2003), Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.

Grabowski S., (2010), Przenikanie online, „Marketing w Praktyce”, nr 12.

Grzegorczyk A., (2010), Reklama, PWE, Warszawa.

Kapferer J. N., (2007), The new strategic brand management: creating and Sustaining Brand Equity Long Term, Kogan Page, London.

Kłeczek R., Sagan A., (2006), Reklama jako instrument marketingowy wspierający wizerunek marki, [w:] Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.

Nowacki R., (2006), Reklama, Difin, Warszawa.

Pawlak-Kołodziejska K., (2011), Komunikacja marketingowa, [w:] Andruszkiewicz K. (red.), Marketing. Podręcznik akademicki, TNOiK, Toruń.

Ries A., Ries L., (2004), Upadek reklamy, wzlot public relations, przeł. M. Ciszewska, PWE, Warszawa.

Ruscheinski N., Talbot P., (2002), Public relations w Internecie. Udane i korzystne partnerstwo, [w:] Brady R., Forrest E., Mizerski, R., Marketing w Internecie, PWE, Warszawa.

Szarek D., (2009), Coca-Cola „niechcący” najpopularniejsza na Facebooku?,

http://interaktywnie.com/biznes/newsy/social-media/coca-cola-niechcacy-najpopularniejsza-na-facebooku-3236 [21.10.2013].

Schmitt B., Simonson A., (1999), Estetyka w marketingu. Strategiczne zarządzanie markami, tożsamością i wizerunkiem firmy, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.

Siejak M., (2011), Kto mówi w imieniu marki, „Marketing w Praktyce”, nr 9.

Siejak M., (2011), Rzecznik marki na forach, „Marketing w Praktyce”, nr 7.

Sznajder A., (1993), Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Business Press, Warszawa.

Tkaczyk P., (2011), Zakamarki marki: rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, HELION, Gliwice.

Witek-Hajduk M. K., (2011), Zarządzanie silną marką, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.


##plugins.generic.alm.title##

##plugins.generic.alm.loading##

Metrics powered by PLOS ALM






ISSN (print) 1689-8966
ISSN (online) 2450-7040

logo
 
 
 
Action funded by the Ministry of Science and Higher Education under the contract number 916/P-DUN/2019 by funds dedicated to dissemination of research findings. Preparing for publication papers in English and employing reviewers affiliated in research institutions abroad in 8 issues of the journal Acta Universitatis Nicolai Copernici Zarządzanie in 2019-2020: Vol. 46, No. 1-4 (2019), Vol. 47, No. 1-4 (2020)

Partnerzy platformy czasopism