MISJA I WIZJA W STRATEGIACH KONSUMENTÓW
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.036Słowa kluczowe
zachowania konsumentów, process decyzyjny, misja, wizja i startegiaAbstrakt
Oczywiste jest, że identyfikacja wzorców decyzyjnych konsumentów jest kluczową kwestią dla firm zorientowanych marketingowo, które starają się wprowadzać innowacje na rynek i rozwijać swoją ofertę. Aby lepiej zrozumieć zachowania konsumenckie, warto rozważyć traktowanie klientów jako partnerów biznesowych, którzy mają swoje misje, wizje i realizują swoje strategie. Zgodnie z tym założeniem, celem artykułu jest próba spojrzenia na konsumentów jako na podmioty rynkowe i wyjaśnienie ich zachowania w świetle teorii zarządzania organizacją. Autor niniejszego artykułu wykorzystuje przegląd literatury jako metodę opisania podstawowych zagadnień, które dotyczą deklaracji misji i wizji konsumenta oraz formułowania strategii.
Bibliografia
Antoszkiewicz, J. (2007). Metody zarządzania. Warszawa : POLTEXT.
Bolesta – Kukuła, K. (2003). Decyzje menedżerskie. Waszawa: PWE.
Brilman, J. (2002). Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Davis, A. (2007). Public relations. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Falkowski, A., & Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP.
Griffin, R. W. (2000). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN.
Jeżak, J. (2004). Przedsiębiorstwo rodzinne : funkcjonowanie i rozwój. Warszawa: Difin.
Knecht, Z. (2005). Zarządzanie i planowanie marketingowe. Warszawa: C.H. Beck.
Liczmańska, K. (2016). Strategie marek produktowych na rynku FMCG, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.
Małysa-Kaleta, A. (2009). Strategie decyzyjne konsumentów w warun-kach niepewności. W L. Marek, S., & Białasiewicz, M. (2011). Podstawy nauki o organizacji. Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Maslow, A. H. (2006). Motywacja i osobowość. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Obłój, K. (1998). Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Rogers, C. (1980). A Way of Being. Boston: Houghton Mifflin Company.
Rudnicki, L. (2000). Zachowania konsumentów na rynku. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Stallworth Williams, L. (2008). The mission statement. Journal of Business Com-munication , 45 (2), 94-119.
Stoner, J. A., Freeman, E. R., & Gilbert, D. R. (2001). Kierowanie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Venter, H., & Venter, E. (2010). Globalization and the Psychology of the New World Citizen: How the New Global Citizen
Compares to Maslow's Level of Self Tran-scendence. ., Vol. 5 Issue 7, p. International Journal of Interdisciplinary Social Sciences , 5 (7), 29-35.
Wiśniewska, A. M. (2014). Strategie lojalności konsumenckiej. Acta Universitatis Nicolai Copernici - Zarządzanie (1), 23-33.
Zimbardo, P. G. (1999). Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 379
Liczba cytowań: 0