Rynkowe przeglądy płac w praktyce polskich przedsiębiorstw
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ECON.2008.006Słowa kluczowe
wynagrodzenia, rynkowe przeglądy płacAbstrakt
Siła konkurencji, konieczność walki o potencjał pracy stanowiący swoisty wyróżnik fi rmy w otoczeniu już dziś stają się czynnikami determinującymi nową hierarchię determinantów wynagrodzeń i ich relacji. Nadają również nową rangę rynkowym przeglądom wynagrodzeń. Artykuł stanowi prezentację wyników badania ankietowego służącego identyfi kacji modelu kształtowania płac w wyodrębnionej grupie polskich przedsiębiorstw i określenia roli wśród czynników oddziałujących na płace płynących z rynku informacji o płacach.
Bibliografia
Armstrong M., Murlis H. (1994), Reward Management, Kogan Page (we współpracy z Institute of Personnel Management), London.
Juchnowicz M, Kondej A., Kinowska H. (2001), Metodologia badania rynku wynagrodzeń, w: Badanie rynku wynagrodzeń, pod red. M. Juchnowicz, IPiSS, Warszawa.
Gick A., Tarczyńska M. (1999), Motywowanie w zarządzaniu, PWE, Warszawa.
Lawler E. F. (1990), Strategic Pay, Jossey-Bass, San Francisco.
Oleksyn T. (1999, Płaca za wyniki, w: Elastyczne systemy wynagrodzeń), pod redakcją S. Borkowskiej, M. Juchnowicz, IPiSS, Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Autorzy, których teksty zostaną przyjęte do publikacji, po uzyskaniu pozytywnych recenzji wydawniczych oraz zaakceptowaniu do publikacji przez Komitet Redakcyjny, podpisują umowę licencyjną.
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 444
Liczba cytowań: 0