Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • Język Polski
    • English
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • Etyka
  • Dla Autorów
    • Zasady publikowania
    • Proces recenzji
    • Zasady edytorskie
  • O czasopiśmie
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Naukowa
    • Recenzenci
    • Indeksacja
    • Polityka wydawnicza
    • Polityka Open Access
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • Język Polski
  • English

Zbliżenia Cywilizacyjne

Kluczowe czynniki brane pod uwagę przy wyborze studiów na podstawie analizy fraz wyszukiwanych w Google
  • Strona domowa
  • /
  • Kluczowe czynniki brane pod uwagę przy wyborze studiów na podstawie analizy fraz wyszukiwanych w Google
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 19 Nr 1 (2023) /
  4. Artykuły

Kluczowe czynniki brane pod uwagę przy wyborze studiów na podstawie analizy fraz wyszukiwanych w Google

Autor

  • Patryk Ciechanowski Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Alan Sarbinowski Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku

DOI:

https://doi.org/10.21784/ZC.2023.001

Słowa kluczowe

marketing internetowy, marketing w wyszukiwarkach, podejmowanie decyzji, zachowania konsumenckie

Abstrakt

Pojawienie się Internetu to nie tylko postęp w zakresie technologii. To także rozwój i otwarcie nowych dróg do analizy potrzeb konsumentów. Jednym z najistotniejszych kanałów nowoczesnego marketingu jest niewątpliwie wyszukiwarka Google, a widoczność w wynikach wyszukiwania to często kluczowy aspekt, decydujący o sukcesie działań promocyjnych. Możliwości analizy fraz wpisywanych przez użytkowników wyszukiwarek daje szeroki obraz ich potrzeb i pragnień. Niniejszy artykuł, dzięki analizie fraz kluczowych wpisywanych przez osoby poszukujące studiów za pośrednictwem internetu wskazuje, jakie czynniki są dla nich istotne i co w dużej mierze decyduje o wyborze konkretnego kierunku i uczelni. W opracowaniu przybliżono system działania wyszukiwarki Google oraz zintegrowanych z nią systemów reklamowych i narzędzi analitycznych. Następnie odniesiono się do teorii podejmowania decyzji konsumenckich. Część empiryczna to analiza fraz wpisywanych w wyszukiwarce internetowej. Dane pochodziły z dwóch narzędzi: Google Search Console oraz systemu reklamowego Google Ads i dotyczyły strony Państwowej Uczelni Zawodowej we Włocławku (obecnie Państwowej Akademii Nauk Stosowanych we Włocławku).

Bibliografia

Literatura:

Andrzejczyk A., SEO Marketing. Bądź widoczny w Internecie, Wyd. Helion, Gliwice 2022.

Ciborowska A., Lipiński J., SEO dla początkujących, Wyd. Helion, Gliwice 2022.

Kahnemann D., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim I wolnym., Wyd. Media Rodzina 2012

Kapoor K., Dwivedi Y. K., Piercy N. C., Pay-Per-Click Advertising: A Literature Review [w:] The Marketing Review, 2016

Kotler P, Marketing, Wyd. Rebis, Poznań 2019.

Małecki B, Marketing i reklama w Internecie, Wyd. PARP, Warszawa 2008.

Marzec K, Trzósło T, Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads&Analytics dla biznesu, e-commerce i marketerów., Wyd. Helion, Gliwice 2021.

Mazurek G. (red.), E-marketing, Wyd. Poltext, Warszawa 2022

Samuelson P. A., Nordhaus W. D., Ekonomia, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2019

Skiera B., Eckert J., Hinz o., An analysis of the importance of the long tail in search engine marketing, Electronic Commerce Research and Applications 9, 2010.

Stasiuk K., Maison D, Psychologia konsumenta, Wyd. PWN, Warszawa 2020

Trzcieliński S., Frontczak T., Wykorzystanie potencjału wyszukiwarek internetowych w marketingu. Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej, Organizacja i Zarządzanie 37, Poznań 2003

Tversky A., Kahnemann D., Osądy w warunkach niepewności: heurystyki i błędy poznawcze [w:] Science, Tom 185, 1974

Wrycza-Bekier, Webwriting – profesjonalne tworzenie tekstów dla internetu, Wyd. Onepress, Gliwice 2013.

Źródła internetowe:

Advertising revenue of Facebook and Google Compared, https://statstic.com/advertising-revenue-of-facebook-and-google-compared (dostęp: 19.09.2022 r.)

Centrum Pomocy Google Ads https://ads.google.com/intl/en_id/home/resources/what-is-paid-search/ (dostęp: 19.09.2022 r.)

Centrum Pomocy Google Ads https://ads.google.com/intl/en_id/home/resources/what-is-paid-search/ (dostęp: 19.09.2022 r.)

Centrum Pomocy Google Ads, Jak przebiega aukcja w Google? https://support.google.com/google-ads/answer/6366577?hl=pl (dostęp: 02.08.2022 r.)

Centrum Pomocy Google Ads, Słowniczek: aukcja, https://support.google.com/google-ads/answer/142918?hl=pl (dostęp: 02.08.2022 r.)

Centrum Wyszukiwarki Google, https://developers.google.com/search/docs (dostęp: 30.07.2022 r.)

Search Console - Pomoc, https://support.google.com/webmasters/answer/40349?hl=pl (dostęp: 30.07.2022 r.)

paweltkaczyk.com (blog), Jak mierzyć skuteczność reklamy?, https://paweltkaczyk.com/pl/jak-mierzyc-skutecznosc-reklamy, (dostęp: 26.06.2022 r.)

Słownik e-marketingu, www.marketingwsieci.pl (dostęp: 26.06.2022 r.) https://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/serp/

Zack P., Measurement Myopia, Drucker Institute https://www.drucker.institute/thedx/measurement-myopia/ (dostęp 19.09.2022 r.)

Zbliżenia Cywilizacyjne

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

31.03.2023

Jak cytować

1.
CIECHANOWSKI, Patryk & SARBINOWSKI, Alan. Kluczowe czynniki brane pod uwagę przy wyborze studiów na podstawie analizy fraz wyszukiwanych w Google. Zbliżenia Cywilizacyjne [online]. 31 marzec 2023, T. 19, nr 1, s. 11–33. [udostępniono 6.7.2025]. DOI 10.21784/ZC.2023.001.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 19 Nr 1 (2023)

Dział

Artykuły

Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 100
Liczba cytowań: 0

Język / Language

  • Język Polski
  • English

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

marketing internetowy, marketing w wyszukiwarkach, podejmowanie decyzji, zachowania konsumenckie

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa