Media relations jako forma komunikacji marketingowej biblioteki
DOI:
https://doi.org/10.12775/TSB.2009.020Słowa kluczowe
media relations, zarządzanie biblioteką, biblioteki, public relationsAbstrakt
Public relations to nie tylko narzędzie strategii marketingowych firm i organizacji biznesowych, ale także bibliotek. Jego działania przyczyniają się do kształtowania pozytywnego wizerunku biblioteki jako instytucji oraz do budowania właściwych relacji między użytkownikami i bibliotekarzami. W artykule przedstawiono problematykę media relations jako jednego z narzędzi marketingu oraz elementu public relations. Scharakteryzowano terminy media relations oraz publicity, a także rodzaje mediów, z którymi mogą nawiązywać współpracę biblioteki w celu kształtowania swojego wizerunku oraz promocji oferowanych usług. Przedstawiono dane na temat tworzenia w polskich bibliotekach działów oraz stanowisk mających za zadanie współpracować ze środkami masowego przekazu.Bibliografia
Black S., Public relations, Kraków 2006.
Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody, pod red. B. Szymoniuk, Warszawa 2006.
Public relations – narzędzia przyszłości, pod red. T. Solińskiego, D. Tworzydło, Rzeszów 2007.
Public relations w teorii i praktyce, pod red. B. Ociepki, Wrocław 2003.
Rozwadowska B., Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002.
Szczepaniak R., Czy w bibliotece potrzebny jest rzecznik prasowy? Na podstawie doświadczeń polskich i niemieckich, [w:] Marketing biblioteczny: rozważania, dyskusje, konteksty, pod red. M. Wojciechowskiej, Gdańsk 2007, s. 51−58.
Tworzydło D., Public relations. Teoria i studia przypadków, Rzeszów 2005.
Wójcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2005.
Żbikowska A., Public relations, Warszawa 2005.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 442
Liczba cytowań: 0