Paedagogia Christiana

O czasopiśmie

Paedagogia Christiana (ISSN: 1505-6872; ISSN online: 2451-1951) jest pedagogicznym, międzynarodowym, recenzowanym półrocznikiem, ukazującym się w otwartym dostępie, którego celem jest rozwijanie filozofii i teorii edukacji inspirowanych teorią i praktyką edukacji chrześcijańskiej. Z tego powodu do publikacji przyjmowane są artykuły, które dotyczą filozoficznych, teologicznych, psychologicznych i socjologicznych podstaw filozofii i teorii edukacji, a także badań empirycznych związanych z edukacją chrześcijańską prowadzoną przez kościoły, szkoły oraz ruchy i stowarzyszenia religijne (zarówno w historii wychowania, jak i współcześnie). PCh stawia sobie za cel poszerzanie rozumienia człowieka w jego wymiarze humanistycznym, moralnym i personalistycznym, z uwzględnieniem dynamicznego, rozwojowego i edukacyjnego aspektu ludzkiej egzystencji, a także różnych kontekstów społeczno-kulturowych, w których edukacja jest realizowana (przyjmowane są artykuły o zasięgu krajowym, międzynarodowym i ponadnarodowym). Czasopismo jest objęte patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.

Ogłoszenia


Saturday, Feb 11, 2023

Dofinansowanie czasopisma ze środków Ministra Edukacji i Nauki

Czasopismo "Paedagogia Christiana" zostało dofinansowane ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu Rozwój Czasopism Naukowych w latach 2022-2023. Umowa nr RCN/SP/0252/2021/1

 

Więcej
Tom 54 Nr 2 (2024): Pedagogical personalism and love
Monday, Jan 27, 2025

Redaktorzy naukowi tomu: prof. dr Marisa Musaio oraz dr hab. Sławomir Chrost, prof. UJK

Pliki do pobrania dla tego numeru:
Spis treści tego numeru
Od Redakcji/Editorial
Marisa Musaio, Sławomir Chrost
5-6