Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Register
  • Login
  • Language
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Register
  • Login
  • Language:
  • English
  • Język Polski

New Media. Academic Journal

Electoral campaign in social media. Interview with Prof. Andrzej Zybertowicz, a candidate to the European Parliament in 2014
  • Home
  • /
  • Electoral campaign in social media. Interview with Prof. Andrzej Zybertowicz, a candidate to the European Parliament in 2014
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 5 (2014): Udział mediów społecznościowych w rozwoju kultury i przedsiębiorczości /
  4. Varia

Electoral campaign in social media. Interview with Prof. Andrzej Zybertowicz, a candidate to the European Parliament in 2014

Authors

  • Ewelina Wojciechowska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.12775/NM.2014.015

Keywords

electioral campaigns, social media, European Parliament, Andrzej Zybertowicz

Abstract

An interview with a candidate for The European Parliament In 2014, professor Andrzej Zybertowicz is to show how It looked from his perspective electoral campaign conducted by The social media such as Facebook, Twitter and YouTube. The choice of this person is not accidental. The professor was one of The main contenders In The district No. 2. Ultimately, he lost a small number of votes with a one In The same list PiS, Kosma Złotowski. Despite this, his campaign was considered a success. In places where The surfers attention focused on The person of Professor In a special way, were his official social networking channels. This interview was conducted two weeks after The European Parliament elections In 2014, 10 June 2014 and aims to show how used In The election campaign The above-mentioned social profiles. The content of The interview reveals a subjective evaluation of their effectiveness In The opinion of The candidate and his personal reflections on this type of medium. With professor Zybertowicz talked Ewelina Wojciechowska, Phd student from Nicolaus Copernicus University In Torun.

New Media. Academic Journal

Downloads

  • PDF (Język Polski)

Published

2015-06-23

How to Cite

1.
WOJCIECHOWSKA, Ewelina. Electoral campaign in social media. Interview with Prof. Andrzej Zybertowicz, a candidate to the European Parliament in 2014. New Media. Academic Journal. Online. 23 June 2015. Vol. 5, pp. 235-244. [Accessed 1 July 2025]. DOI 10.12775/NM.2014.015.
  • ISO 690
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Issue

Vol. 5 (2014): Udział mediów społecznościowych w rozwoju kultury i przedsiębiorczości

Section

Varia

Stats

Number of views and downloads: 1173
Number of citations: 0

Search

Search

Browse

  • Browse Author Index
  • Issue archive

User

User

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Newsletter

Subscribe Unsubscribe

Language

  • English
  • Język Polski

Tags

Search using one of provided tags:

electioral campaigns, social media, European Parliament, Andrzej Zybertowicz
Up

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partners

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Instytut Tomistyczny
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polska Fundacja Przemysłu Kosmicznego
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Nicolaus Copernicus University Accessibility statement Shop