Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język
    • English
    • Język Polski
  • Menu
  • Strona domowa
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • Ogłoszenia
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Rada Programowa
    • Lista recenzentów
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  • Język:
  • English
  • Język Polski

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Marketing rekomendacji jako narzędzie procesu komunikacji marketingowej firmy z klientami
  • Strona domowa
  • /
  • Marketing rekomendacji jako narzędzie procesu komunikacji marketingowej firmy z klientami
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 41 Nr 1 (2014) /
  4. Artykuły

Marketing rekomendacji jako narzędzie procesu komunikacji marketingowej firmy z klientami

Autor

  • Joanna Sorokin Uniwersytet Szczeciński Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Instytut Zarządzania i Marketingu Katedra Marketingu

DOI:

https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.001

Słowa kluczowe

komunikacja marketingowa, marketing szeptany, marketing rekomendacji, WOMM, product seeding, trendsetting, buzzmarketing.

Abstrakt

Proces marketingowej komunikacji z klientem tak samo jak wszystkie inne procesy zarządzania marketingowego podlega ciągłym zmianom. Obecnie komunikacja oparta na tradycyjnych technikach może być zaledwie wstępem do dalszego dialogu z klientem. Efektywność takiej konwersacji pojawia się dopiero wtedy, gdy nie tylko firma, ale także klient ma głos. Nowe technologie, takie jak sieć internetowa i telefonia komórkowa, sprawiają, że dialog firmy z klientem staje się masowo dostępny dla konsumentów, co z kolei prowadzi do tego, że  z niezwykłą łatwością przedsiębiorstwo może stać  się renomowaną marką lub zupełnie odwrotnie – mieć kłopoty z pozyskaniem klientów. I tu z pomocą przychodzi marketing szeptany, czyli nowoczesna technika komunikacji marketingowej. Celem artykułu jest poznanie sposobów komunikacji w marketingu szeptanym oraz próba zdefiniowania, która droga tej nowoczesnej techniki może doprowadzić firmę do sukcesu. Przeprowadzone przez autorkę artykułu badania ankietowe pokazują możliwe ścieżki wykorzystania marketingu rekomendacji, określają skuteczne narzędzia oraz branże, w których WOMM jest najbardziej pożądany. 

Bibliografia

Bartoszewski J., (2010), Buzz niefachowy i guz gotowy, Raport Marketing szeptany 2010, http://interaktywnie.com/biznes/raporty [14.04.2012].

Falkowski A., Grochowska A., (2011), Nie trzeba krzyczeć żeby było głośno, „Marketing w Praktyce”, nr 9.

Gregorczyk T., (2006), Szepty w towarzystwie, http://www.marketing news.pl/Theem.php?art=495 [23.05.2012].

Kołodziejczyk A., (2009), Szeptanie bez naciągania, „Marketing w Praktyce”, nr 6.

Kotler Ph., (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie I kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa.

Sagan A., (2003), Symbolika produktu w systemie komunikacji marketingowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.

Sernovitz A., (2011), Marketing szeptany. Zachęć ludzi, aby mówili o Twoich produktach, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa.

Siejak M., (2010), Dla małych marek marketing szeptany, „Marketing w Praktyce”, nr 6.

Śliwińska K., Pacut M., (2011), Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa.

Wiktor J., (2006), Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Wiktor J., (2001), Teoretyczne podstawy systemu komunikacji marketingowej, http://swiatmarketingu.pl/index.php?rodzaj=01&id_numer=719231 [23.01.2012].

Woźnicki M., (2010), Narzędzia marketingu szeptanego, Raport Marketing szeptany 2010, http://interaktywnie.com/biznes/raporty [14.04.2012].

Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie

Pobrania

  • PDF

Opublikowane

2014-12-01

Jak cytować

Sorokin, Joanna. 2014. „Marketing Rekomendacji Jako narzędzie Procesu Komunikacji Marketingowej Firmy Z Klientami”. Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie 41 (1):9-25. https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2014.001.
  • PN-ISO 690 (Polski)
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Pobierz cytowania
  • Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
  • BibTeX

Numer

Tom 41 Nr 1 (2014)

Dział

Artykuły

Statystyki

Liczba wyświetleń i pobrań: 922
Liczba cytowań: 0

Crossref
Scopus
Google Scholar
Europe PMC

Wyszukiwanie

Wyszukiwanie

Przeglądaj

  • Indeks autorów
  • Lista archiwalnych numerów

Użytkownik

Użytkownik

Aktualny numer

  • Logo Atom
  • Logo RSS2
  • Logo RSS1

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

Newsletter

Zapisz się Wypisz się

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Tagi

Szukaj przy pomocy tagu:

komunikacja marketingowa, marketing szeptany, marketing rekomendacji, WOMM, product seeding, trendsetting, buzzmarketing.
W górę

Akademicka Platforma Czasopism

Najlepsze czasopisma naukowe i akademickie w jednym miejscu

apcz.umk.pl

Partnerzy platformy czasopism

  • Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
  • Fundacja Copernicus na rzecz Rozwoju Badań Naukowych
  • Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla Polskiej Akademii Nauk
  • Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
  • Karmelitański Instytut Duchowości w Krakowie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Krośnie
  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie
  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • Polskie Towarzystwo Ludoznawcze
  • Towarzystwo Miłośników Torunia
  • Towarzystwo Naukowe w Toruniu
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Uniwersytet Warszawski
  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska
  • Wyższe Seminarium Duchowne w Pelplinie / Wydawnictwo Diecezjalne „Bernardinum" w Pelplinie

© 2021- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Deklaracja dostępności Sklep wydawnictwa