Formy dydaktyczne służące przygotowaniu prac doktorskich z archiwistyki. Główne problemy
DOI:
https://doi.org/10.12775/AKZ.2013.007Słowa kluczowe
kwalifikacje naukowe archiwistów, archiwistyczne seminaria doktoranckie, studia doktoranckie z archiwistyki, indywidualna praca nad doktoratem archiwistycznym, formy pracy nad doktoratem, doktorzy wśród pracowników archiwówAbstrakt
Po drugiej wojnie światowej powszechnie zaczęto dostrzegać rolę przygotowania prac doktorskich jako istotny element podnoszenia kompetencji zawodowych archiwistów. Także dziś uzyskanie stopnia doktora nadal jest wysoko oceniane jako forma podnoszenia kwalifikacji. Wśród korzyści, które przynosi opracowanie rozprawy doktorskiej, należy wymienić przede wszystkim efekty naukowe. Młodzi uczeni pracujący nad doktoratami doskonalą umiejętność wyszukiwania źródeł, ich analizy i budowania syntezy, kształtują też swoją tożsamość naukową. Zdobywanie tych kwalifikacji jest możliwe dzięki właściwemu wyborowi trybu przygotowywania rozprawy (seminarium doktoranckie, indywidualna praca nad doktoratem, studia doktoranckie) i form pracy nad nią.
Bibliografia
Lewandowska M., Kadra archiwów państwowych w Polsce Ludowej (1945–1983), Warszawa 1988.
Mamczak-Gadkowska I., Archiwa państwowe w II Rzeczypospolitej, Poznań 2006.
Rozmowy w redakcji. Z profesorem Józefem Matuszewskim rozmawiał Henryk Olszewski, „Czasopismo Prawno-Historyczne”, t. 54, 2002, z. 1.
Solska E., Duch liberalizmu a projekt europejskiej przestrzeni edukacyjnej, Lublin 2011.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 279
Liczba cytowań: 0