The quality of sport- recreation services with regard of fitness club for women
DOI:
https://doi.org/10.12775/QS.2016.011Keywords
the quality of services, marketing, sport-recreation servicesAbstract
The aim of this article was showing the meaning of quality in the service activity of sport- recreation companies. Taking under consideration current research concerning the forms of spending free time, health-promoting lifestyle, trends of physical activity, searching of new ways of fulfilling these needs, it is worth noticing the potential of sport-recreation branch. Additionally, it is worth mentioning that the market of sport- recreation services in Poland is flaked and Polish receivers more often look for services totally fulfilling their needs and high quality services. There is an example of function the chain of fitness clubs for women in this article, and the trial of attempt of diagnosing the determiners influencing the level of quality sport-recreation services.
References
Analiza rynku fitness 2010, http://www.fit.pl/g/str/file/ankieta_fitness.pdf, dostęp: 20.01.2016.
Hollins B., Shinkins S., Zarządzanie usługami. Projektowanie i wdrażanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009.
Lubowiecki-Vikuk A. P., Paczyńska-Jędrycka M., Współczesne tendencje w rozwoju form rekreacyjnych i turystycznych, Bogucki Wydawnictwo Naukowe Poznań 2010.
Marketing usług, A. Styś (red.), Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.
Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2001.
Mrs. Sporty – materiały wewnętrzne sieci franczyzowej.
Napierała M., Muszkieta R., Wstęp do rekreacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2011.
Payne A.(1996), Marketing usług, PWE, Warszawa.
Pracujący w rolnictwie, przemyśle i usługach, http://rynekpracy.org/x/989321, dostęp: 20.01.2016.
Usługi w gospodarce rynkowej, Iga Rudawska (red.), Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Stats
Number of views and downloads: 2101
Number of citations: 0