MAKING SOCIAL CHANGES PROFITABLE
DOI:
https://doi.org/10.12775/JPM.2012.007Keywords
social campaigns, changing attitudes, social changesAbstract
Executing social change is associated with non-profit activities conducted by nongovernmental organizations, public institutions or some companies, but only those CSR oriented. The aim of this article is to show different perspective, as well as presenting the potential of social campaigns, not only as a tool to form an image, but also as a tool to influence corporate profitability, with a particular emphasis on social campaigns conducted through social media.
References
Aronson, E. (2009), Człowiek, istota społeczna, PWN, Warszawa.
Aronson, E., Wilson, T.D., Akert, R.M. (2006), Psychologia społeczna. Serce i umysł, Zysk i S-ka, Poznań.
Cialdini, R. (2009), Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Cialdini, R.B., Neuberg, S.L., Kenrick, D.T. (2002), Psychologia społeczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Doliński, D. (2005), Techniki wpływu społecznego, Wydawnictwo naukowe „Scholar”, Warszawa.
Hogan, K. (2007), Nauka perswazji, czyli jak w 8 minut postawić na swoim, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.
Keler, K., Nóżka, M. (Ed.) (2007), Granice i zastosowania reklamy społecznej, Instytut Socjologii UJ, Kraków.
Maison, D., Maliszewski, N. (2009), “Co to jest reklama społeczna?”, in: Maison, D., Wasilewski, P., Propaganda Dobrych Serc czyli Rzecz o Reklamie Społecznej, Agencja Wasilewski, Kraków.
Porter, M.E., Kramer, M.R. (2007), Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, in: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Prahalad, C.K., Hammond, A. (2007), „Jak obsługiwać biednych i dobrze na tym zarabiać?”, in: Harvard Business School Press, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Rok, B. (2012), “Społeczna odpowiedzialność biznesu”, in: Gasparski, W. (Ed.), Biznes, etyka, odpowiedzialność, Wydawnictwa Naukowe PWN SA, Warszawa.
Stasiakiewicz, M. (2003), “Psychologiczne problemy społecznej reklamy”, in: Domachowski, W. (Ed.), Marketing wartości społecznych, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
Wierzchoń, M., Orzechowski, J. (2007), “Zastosowanie technik wpływu społecznego w reklamie społecznej”, in: Keler, K., Nóżka, M. (Eds.), Granice i zastosowaniareklamy społecznej, Instytut Socjologii UJ, Kraków.
Wosińska, W. (2004), Psychologia życia społecznego, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Zajączkowska, J. (2007), “Zdrowie w polskich kampaniach reklamowych”, in: Keler, K., Nóżka, M. (Eds.), Granice i zastosowania reklamy społecznej, Instytut Socjologii UJ, Kraków.
Zimbardo, P.G., Leippe, M.R. (2004), Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego, Zysk i S-ka, Poznań.
Ipsos, (2011), Raport “World Internet Project”, Polska. Kampanie społeczne, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, available at: http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie.php?problemy_spoleczne[3]=on (accessed 22 April 2012).
Rynek zdrowia, Mam Haka na Raka: młodzież kontra rak jelita grubego, czyli o zabezpieczaniu tyłów, available at: http://www.rynekzdrowia.pl (accessed 27 June 2012).
Stowarzyszenie pacjentów z Chorobami Prostaty, Nerek, Pęcherza i Jąder „GLADIATOR” im. Tadeusza Koszarowskiego, Kampania edukacyjna „Męska sprawa”, available at: http://www.gladiator-prostata.pl (accessed 28 August 2012).
Suuuuper Babcia, available at: http://www.kampaniespoleczne.pl/projekty_zaangazowane,4577,suuuuper_babcia (accessed 5 June 2012).
Underheard In New York, Case Study 2012, available at: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZRn7JOqGMIU (14 June 2012).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
Articles submitted to the journal should not have been published before in their current or substantially similar form, or be under consideration for publication with another journal. Authors submitting articles for publication warrant that the work is not an infringement of any existing copyright and will indemnify the publisher against any breach of such warranty. For ease of dissemination and to ensure proper policing of use, papers and contributions become the legal copyright of the publisher unless otherwise agreed.
Plagiarism and ghostwriting
In response to the issue of plagiarism and ghostwriting the editors of the Journal of Positive Management has introduced the following rules to counteract these phenomena:
1. Contributors should be aware of their responsibility for a content of manuscripts.
2. Collective authors are obliged to reveal the contribution and an affiliation of each author (i.e. who is an author of specified part of a paper).
3. Any act of dishonesty will be denounced, the editors will inform appropriate institutions about the situation and give evidence of all cases of misconduct and unethical behaviour.
4. The editors may ask contributors for financial disclosure (i.e. contribution of specified institutions).
Stats
Number of views and downloads: 286
Number of citations: 0