CHATBOTY: PERSPEKTYWY ROZWOJU TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH W KONTAKCIE Z KLIENTEM

Anna Kozłowska, Anna Rodzik

DOI: http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.001

Abstrakt


Sztuczna inteligencja, która rewolucjonizuje niemal każdą dziedzinę gospodarki, coraz częściej znajduje zastosowanie w działaniach marketingowych. Pojawienie się chatbotów usprawnia kontakt z klientem. Rozwój technologii rozpoznającej emocje sprawia, że dialog właściciela marki z konsumentem nie tylko staje się bardziej efektywny, ale przede wszystkim prawdziwe spersonalizowany i dużo bardziej angażujący. Internet rzeczy ułatwia skojarzenie wielu narzędzi marketingowych i powiązanie ich w spójne działania na rzecz konsumenta. Na podstawie literatury przedmiotu i raportów badawczych autorki przedstawiają perspektywy wykorzystania technologii informatycznych w kontakcie z klientem.


Słowa kluczowe


hatboty; sztuczna inteligencja; technologie biometryczne; internet rzeczy

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Burnett R., (2017), The most helpful ‘banking assistant’ on Facebook, https://stories.wf.com/helpful-banking-assistanton-facebook/ [21.02.2018].

Eha B.P., (2017), This is how financial services chatbots are going to evolve, 26.05.2017, https://www.americanbanker.com/news/this-is-how-financial-services-chatbots-are-going-toevolve

02.2018].

Digital Deloitte, (2017a), Adopting the power of conversational UX Chatbots, https://www2.deloitte.com/pl/pl.html [21.02.2018].

Digital Deloitte, (2017b), Sztuczna inteligencja wchodzi do biznesu i zmienia zasady sprzedaży. Technologia redefiniuje oczekiwania konsumentów wobec firm, https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/sztuczna-inteligencja-wchodzi-do-biznesu-i-zmienia-zasady-sprzedazy.html [26.02.2018].

Digital Deloitte, (2017c), Raport “Global TMT Predictions 2017. Prognozy dla sektora technologii, mediów i telekomunikacji”,https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/technology-media--and-telecommunications/articles/ tmt-predictions-2017.html [26.02.2018].

Digital Deloitte, (2017d), Biometria, sieć 5G, sztuczna inteligencja oraz internet rzeczy, https://www.telix.pl/rynek/e-handel/2017/11/biometria-siec-5g-sztuczna-inteligencja-oraz-internet-rzeczy/ [26.02.2018].

Intel, (2018), Przyszłość Internetu rzeczy. Internet rzeczy nie tylko w smart city, https://www.intel.

pl/content/www/pl/pl/it-managers/iot-future.html [23.02.2018].

Kulik W., (2016), IBM Watson i sztuczna inteligencja wrażliwa na emocje, 24.02.2016, http://

www.benchmark.pl/aktualnosci/ibm-watson-i-sztuczna-inteligencja-wrazliwa-na-emocje.html [26.02.2018].

Pietruszyński P., (2017), Internet rzeczy – przyszłość i teraźniejszość, 16.08.2017, https://www.computerworld.pl/news/Internet-rzeczy-przyszlosc-i-terazniejszosc,408823.html [24.02.2018].

Pleban B., (2011), Analiza i porównanie zastosowań chat botów w e-biznesie, „Nierówności Społeczne

a Wzrost Gospodarczy”, nr 23.

Salesforce, New Research Explores an AI Revolution in Customer Relationships, 25.05.2017, www.salesforce.com/blog/2017/05/special-report-ai-revolution.html [26.02.2018].

Tyszka T., Falkowski A., (2014), Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Włodarczyk K., (2017), Internet rzeczy ważniejszy dla biznesu niż BIG Data, 24.05.2017,

https://www.computerworld.pl/news/Internet-rzeczy-wazniejszy-dla-biznesu-niz-Big-Data,408079.html [21.02.2018].

Wprost, (2014), Do 2020 r. 50 mld urządzeń na świecie będzie podłączonych do internetu, https://

www.wprost.pl/kraj/474115/Do-2020-r-50-mld-urzadzen-na-swiecie-bedzie-podlaczonych-

do-internetu.html [04.03.2018].








ISSN (print) 1689-8966
ISSN (online) 2450-7040

Partnerzy platformy czasopism