Sposoby wywierania wpływu na adresatów reklamy społecznej
DOI:
https://doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2013.003Słowa kluczowe
reklama społeczna, problemy społeczne, emocje, nagroda, karaAbstrakt
W opracowaniu omówiono cechy specyficzne reklamy społecznej oraz przedstawiono najczęściej wykorzystywane sposoby wywierania wpływu na jej adresatów. Zalicza się do nich przede wszystkim wzbudzanie emocji (głównie negatywnych), stosowanie nagrody i kary, odpowiedni dobór bohatera reklamy.Bibliografia
Benedikt A., (2004), Reklama jako proces komunikacji, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław.
Bogunia-Borowska M., (2004), Reklama jako tworzenie rzeczywistości społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
Doliński D., (2011), Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Drozdowski R., Krajewski M., Reklama społeczna w Polsce – grzechy i możliwości, http://www.fks.org.pl [dostęp 31.01.2013].
Kozłowska A., (2011), Reklama – techniki perswazyjne, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
Maison D., Maliszewski N., (2002), Co to jest reklama społeczna, [w:] D. Maison, P. Wasilewski (red.), Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, Agencja Wasilewski, Wrocław.
Maliszewski N., (2007), Koń trojański w reklamie społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
R. Nowacki (2011), Reklama, Difin, Warszawa.
http://www.kampaniespoleczne.pl [dostęp 30.03.2013]
http://ww.nacomito.com.pl [dostęp 30.03.2013]
http://plytkawyobraznia.pl [dostęp 30.03.2013]
http://epr.pl/kampania-spoleczna-pij-mleko-bedziesz-wielki,studium-przypadku,1547,1.html, [dostęp 30.03.2013]
http://kochamniebije.pl [dostęp 30.03.2013]
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Statystyki
Liczba wyświetleń i pobrań: 372
Liczba cytowań: 0